تشکر اهالی محل ایران‌زمین از نیروی انتظامی

به گزارشافکارنیوز،موازی هم حرکت می کنند. پسر پرادو و دختر مگان سوار هستند. پسر چیزی می گوید اما دختر با لبخندی پایش را روی پدال گاز ماشینش می گذارد و دور می شود. اما خیلی نمی توانند از هم دور بشوند چون در ترافیک خیابان ترمز می کنند.

شاید جوان ایرانی از جمله جوانانی باشد که در دنیا رکورد خیابان گردی را به خود اختصاص داده و بیشتر وقت خود را در خیابان می گذرانند. نبود هدفگذاری های دقیق برای زندگی سالم از سوی خانواده برای جوانان باعثشده این امر به صورت یک عادت اجتماعی در آید.

محصول تولیدی هرشب این تفریح، شماره هایی است که بین دوستان جدید ردو بدل می شود. در نگاه اول بچه مایه دارهای این جا با ماشین هایشان معرفی می شوند. اتومبیل هایی که بیشتر متعلق به خانواده های رانندگان است تا اینکه محصول دسترنج خود راننده باشد.

این بازی ها بیشتر اوقات ترافیک سنگین را باعثمی شود، تا برای حلش نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی دست به کار شوند.

نارضایتی اهالی مناطقی که تبدیل به پاتوق این شب گردی ها شده و شکایات پی در پی آنان نیز در این چند ساله منجر به برچیده شدن این هنجار شکنی ها نشده است.

یکی از این مناطق خیابان ایران زمین است که از ۲۶ اردیبهشت ماه در پی نارضایتی اهالی محل و اقدام به موقع نیروهای پلیس، امنیت و آرامش به منطقه بازگشته است.

ساکنان خیابان ایران زمین در پی این اقدام نیروی انتظامی بیانیه ای منتشر کرده اند که متن آن در ادامه می اید:

بیانیه سپاسگزاری اهالی خیابان ایران‌زمین تهران از نیروی انتظامی

در برخورد با هنجار شکنان و مزاحمین نوامیس

فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و اهدای احترام

بدینوسیله بر خود لازم می‌دانیم از اقدام به موقع نیروهای خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی در تأمین امنیت و برخورد با مزاحمینِ شهروندان در خیابان ایران‌زمین تشکر خود را اعلام نماییم.

این افراد هنجارشکن عمدتاً به همراه خودروهای خود، معابر عمومی را سد می‌کردند و با رفتارهای خلاف عفت عمومی، برای عموم مردم ایجاد مزاحمت نموده و مدت‌ها آسایش را از ساکنین منطقه سلب کرده بودند. همچنین به دلیل ترفیک ایجاد شده بر اثر این رفتارها، همه روزه تا پاسی از شب مسیرهای منتهی به بیمارستان بهمن مسدود و انتقال بیماران اورژانسی دشوار می‌شد.

لکن با تدابیر هوشمندانه و منطقی نیروی انتظامی، از روز جمعه ۲۶/۲ / ۱۳۹۳، امنیت و آسایش به این منطقه بازگشته است. عملکرد محترمانه و حفظ کرامت انسانی در برخورد با متخلفین و در عین حال صلابت یگان‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در منطقه شهرک قدس، قابل تحسین است.

اینجانبان تعداد ۴۰۰ خانوار از ساکنین این منطقه، زحمات جنابعالی و همکاران مستقر در منطقه را ارج نهاده و از خداوند سلامتی و توفیق تک تک همکاران آن مجموعه را خواستاریم. امید است با تلاش‌های هر چه تمام‌تر آن نهاد مقدس، طعم شیرین امنیت و آسایشِ ایجاد شده، در کام شهروندان پایدار بماند و هنجارشکنان، دیگر اجازه چنین رفتارهایی به خود ندهند.

دعای خیر ما بدرقه راهتان

اهالی و ساکنین خیابان ایران زمین

شهرک قدس - تهران