بودجه سلامت زنان ۷۰۰ میلیون تومانی شد

به گزارش افکارنیوز، شهلا میرگلوبیات، با اشاره به جلسه اعضای فراکسیون زنان مجلس با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در این جلسه پیگیری‌های معاونت امور زنان ریاست جمهوری در زمینه بیمه زنان خانه‌دار، اجرایی شدن ماده ۲۳۰، کاهش ساعت کار زنان، افزایش مرخصی زایمان، سرنوشت ماده ۲۲۷، رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار بررسی شد.

وی ادامه داد: ‌ در خصوص بیمه زنان خانه‌دار کارهای اداری را انجام دادند و جلساتی را با وزارت کار و سازمان اجتماعی نیز داشته‌اند و هم اکنون در مرحله پیگیری مراحل بعدی کار هستند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: همچنین در خصوص ماده ۲۳۰ و اجرایی شدن آن از دو وزاتخانه خواستند تا گزارش عملکرد خود را ارائه دهند اما تا کنون هیچ گزارش عملکردی ارائه نشده است.

میر گلو بیات خاطر نشان کرد: همچنین معاون امور زنان ریاست جمهوری در این جلسه با اشاره به تفاهمنامه‌هایی که با برخی از وزارتخانه‌ها منعقد شده است از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان برای حمایت اجتماعی و سلامت زنان خبر داد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش معاون امور زنان ریاست جمهوری کارگروهی برای بررسی وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانوار در وزارت کار تشکیل شده است تا مسائل معیشتی آنها را ساماندهی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش ارائه شده در زمینه افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل گفت: در این خصوص نیز معاونت امور زنان نامه‌های را برای معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال کرده‌اند و هم اکنون این موضوع در مرحله تخصیص بودجه است.

میر گلو بیات ادامه داد: در خصوص لایحه تأمین امنیت زنان و ماده ۲۲۷ کارهای لازم برای آن انجام شده است و طبق گزارش معاون امور زنان ریاست جمهوری منتظر لایحه اصلاحی قوه قضائیه در خصوص قانون تعزیرات اسلامی هستند.

وی افزود: در ادامه این جلسه بنده از معاون امور زنان ریاست جمهوری درخواست کردم تا در خصوص زنانی که دچار آسیبهای اجتماعی هستند نیز چارهای اندیشیده شود چرا که هم اکنون بسیاری از این زنان در سطح جامعه رها شدهاند و شهرداری و بهزیستی مسئولیت آنها را قبول نمیکند در صورتی که حداقل مرکزی باید برای اسکان آنها وجود داشته باشد.