به گزارشافکارنیوز،این سه اعدامی با ورود به باغ‌های اطراف شیراز دست و پای صاحبان آنجا را می‌بستند و اموال‌شان را سرقت می‌کردند. ۳متهم در برخی موارد زنان و دختران حاضر در باغ‌ها را نیز مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. اوایل سال گذشته به‌دنبال وقوع چند سرقت مسلحانه در اطراف شیراز کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها به تکاپو افتادند.

سارقان که در همه سرقت‌هایشان مسلح بودند منطقه گویم و قلات را برای سرقت هایشان انتخاب می‌کردند و با ورود به باغ‌هایی که خانواده‌ها در آنجا حضور داشتند با تهدید دست و پای آنها را می‌بستند و در نهایت اموال‌شان را غارت می‌کردند. اهمیت این پرونده وقتی بیشتر شد که خبر رسید مردان مسلح در برخی از سرقت‌ها، پس از بستن دست و پای افراد حاضر در باغ، زنان و دختران جوان را به گوشه‌ای منتقل کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

درحالی‌که شاکیان چهره ۳متهم را دیده و به‌خاطر سپرده بودند تجسس‌های پلیس با چهره نگاری از ۳مرد مسلح و ردزنی آنها ادامه یافت. این در حالی بود که هر از گاهی خبر می‌رسید مردان تحت تعقیب با ورود به باغی دیگر سرقت مسلحانه دیگری را مرتکب شده‌اند. این شرایط ادامه داشت و آنان در مدت کمتر از یک‌سال توانستند ۱۲سرقت مسلحانه را رقم بزنند تا اینکه سرانجام در شرایطی که تعداد شاکیان این پرونده جنجالی به ۴۸نفر رسیده بود، کارآگاهان شهریور‌ماه سال گذشته به اطلاعات مهمی درباره متهمان دست یافتند و توانستند آنها را در عملیاتی ضربتی در یکی از شهرهای اطراف شیراز دستگیر کنند. این سه متهم همگی اهل اطراف شیراز بودند که برای ارتکاب نقشه‌های شوم خود راهی باغ‌های منطقه گویم و قلات می‌شدند و پس از اجرای نقشه‌شان دوباره به شهرشان برمی‌گشتند.

وقتی شاکیان پرونده در برابر ۳متهم که محمد، بهمن و پیمان نام داشتند قرار گرفتند آنها را به‌عنوان سارقان مسلح شناسایی کردند. براساس شواهد و مدارک به‌دست آمده اتهام دستگیرشدگان محاربه از طریق سرقت‌های مسلحانه متعدد و ایجاد رعب و وحشت درنظر گرفته و پرونده اتهامی‌شان با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز فرستاده شد. در پایان جلسه محاکمه این ۳نفر مفسد فی‌الارض تشخیص داده شده و به اعدام در ملأعام محکوم شدند. این رأی در شعبه ۳۱دیوان عالی کشور تأیید شد و رئیس قوه قضاییه نیز آن را تنفیذ کرد. به این ترتیب همه‌‌چیز برای اجرای حکم آماده شد.

صبح دیروز در شرایطی که ۳ مرد اعدامی از چند ساعت قبل در قرنطینه بودند سوار بر خودروی ویژه‌ای به محل اجرای حکم منتقل شدند. آنجا برای آنها آشنا بود. محل اجرای حکم منطقه گویم، همان منطقه‌ای بود که تعدادی از سرقت‌های مسلحانه در آنجا انجام شده بود. درحالی‌که افراد زیادی برای دیدن اجرای حکم اعدام در محل حاضر بودند تشریفات انجام شد و ۳محکوم یک به یک از خودروی ویژه بیرون آورده شدند و پای چوبه دار قرار گرفتند. شاید زمانی که آنها با اسلحه به باغ‌های اطراف شیراز یورش می‌بردند و ترس و وحشت را به جان شهروندان شیرازی می‌انداختند، فکر چنین روزی را نمی‌کردند. حالا دیگر آنها به آخر خط رسیده بودند و قرار بود تاوان گناهی را که مرتکب شده بودند بدهند.

بعد از آنکه حکم دادگاه قرائت شد مأموران حکم را اجرا کردند تا پرونده سرقت‌های مسلحانه باغ‌های اطراف شیراز با اعدام عاملان آن برای همیشه بسته شود. به این ترتیب متهمان یکی بعد از دیگری به دار مجازات آویخته شدند و این در حالی بود که مردم منطقه که در جریان جنایات این افراد قرار داشتند، با دادن شعار از نیروی انتظامی و قوه قضاییه تشکر می‌کردند.


در همين حال قاضي كورش زارعي معاون دادستان شيراز درباره اجراي اين احكام گفت: دستگاه قضايي و نيروي انتظامي در مبارزه با مخلان نظم و امنيت عمومي جامعه مصمم هستند و اجراي حدود الهي در ملأعام براي عبرتپذيري افرادي است كه چنين افكار شومي را در سر دارند.