سنگ قلاب استخدام مربیان پیش دبستانی با وعده های تو خالی
گروه اجتماعی -به گزارش خبرنگارافکارنیوز، تا آغاز سال تحصیلی جدید چند روزی باقی مانده است و موضوع برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی به یک قصه پر غصه برای آنها تبدیل شده است و از سوی دیگر در روزهای اخیر یکی از مسئولان آموزش و پرورش آب پاکی را به دست این گروه ریخته و اعلام کرد به رغم مجوز مجلس شورای اسلامی این وزارتخانه هیچ برنامه و امکانی برای جذب این گروه ندارد، و به دنبال انتشار این خبر جمعی از مربیان پیش دبستانی دیروز و امروز با حضور در مقابل نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش اقدام به تحصن و اعتراض کرده اند.

دوسال پیش که مجلس شورای اسلامی طرحی را به تصویب رساند تا بر اساس آن آزمون استخدامی برای مربیان پیش دبستانی برگزار شود، شاید کمتر کسی امروز این تصور را داشت که به سادگی هرچه تمامتر مسئولان مربوطه از این حق و حقوق قانونی مربیان پیش دبستانی عدول کنند.

مربیان پیش دبستانی برای چندمین بار در روزهای اخیر در مقابل نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند و هم چنان وضعیت آنها در بلاتکلیفی کامل است.

از طرفی وزارت آموزش و پرورش هم چند روز پیش بخشنامه ای به مدارس کشور ارسال کرد تا از دبستان های دولتی از مربیان پیش دبستانی استفاده نکنند و به جای آنها از افراد بازنشسته استفاده شود.

مجموعه این موضوعات مربیان پیش دبستانی را آشفته کرده است و هر روز با تجمعات مختلف قصد احقاق حقوق خود را دارند اما گویی فعلاً خبری از رسیدگی به مشکل آنها نیست.

یکی از مربیان پیش دبستانی در گفت و گو با خبرنگار افکارنیوز گفت: ما در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده ایم تا حق و حقوق خود را پیگیری کنیم اما نه تنها تکریم نشدیم بلکه تحقیر شدیم.

وی افزود: در میان ما زنان باردار هم حضور دارند که به لحاظ پیگیری مشکلاتشان در مقابل نهاد ریاست جمهوری جمع شده اند اما متأسفانه با یک حرکت از قبل طراحی شده روی تجمع کنندگان آب پاشیده شد تا این محل را ترک کنیم.

این مربی پیش دبستانی با بیان اینکه از شهرهای مختلف مربیان برای پیگیری حقوق قانونی خود به تهران آمده اند، گفت: این مربیان از استانهای خراسان شمالی، کردستان، قزوین، گیلان، زنجان، خوی، اردبیل، اراک، صومعه سرا و بسیاری از نقاط دیگر کشور به تهران آمده اند.

وی با اشاره به شعارهایی که در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری سر داده اند گفت: «نیروی بازنشسته به جای ما نشسته»، «دولت تدبیر و امید، کو تدبیر کو امید»، «مربی پیش دبستان باید بشه استخدام»، «مستخدم مدرسه به جای ما نشسته»، «میگن وزیر عادله چرا از ما غافله» و… از جمله شعارها بود.