توزیع شیر در مدارس همچنان در ابهام
گروه اجتماعی -به گزارش خبرنگارافکار نیوز، در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

چندی پیش سید محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور اعلام کرد که توزیع ۱۲۰ نوبت شیر رایگان از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: «از ابتدای سال تحصیلی ۹۳-۹۴ مقرر شده تمامی مقاطع ابتدایی، متوسطه، مراکز شبانه روزی و حتی مدارس غیرانتفاعی و کودکان بی سرپرست نیز از شیر رایگان بهره‌مند شوند.»

اما خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر اینکه اعتبارات مربوط به توزیع شیر رایگان مدارس تأمین نشده است و با بازگشایی مدارس دانش آموزان از نوشیدن شیر بی بهره خواهند بود.

حسین چمنی، مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران اعلام کرد که مهرماه شیر رایگان در مدارس توزیع نمی‌شود.

این موضوع باعثشد تا به سراغ مسئولان آموزش و پرورش جهت دریافت پاسخ و توضیحی در این خصوص باشیم اما مسئول مربوطه عنوان کرد که اجازه مصاحبه ندارد.

اما بر اساس اطلاعات و اخباری که از آموزش و پرورش رسیده است، مسئولان آموزش و پرورش آماده توزیع شیر رایگان در مدارس هستند و در انتظار دریافت بودجه از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستند.

این صحبت ها بیانگر این موضوع است که توزیع شیر در مدارس منوط به پرداخت اعتبارات لازم در این خصوص است و تا زمانی که دولت اعتبارات شیر را پرداخت نکند، شیر رایگان در مدارس توزیع نخواهد شد.