بارش باران پراکنده در ۱۷ استان

به گزارشافکارنیوز،احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی با تأثیر سامانه بارشی امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب به تدریج نواحی مرکزی، دامنه های البرز و در اواخر وقت در شمال شرق، ابرناکی، وزش باد، بارش باران، در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش بینی می شود که شدت بارش در شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود.

به گفته وی، این سامانه درروز دوشنبه در برخی نقاط جنوب غرب، مرکز و شمال شرق با بارش پراکنده همراه و به تدریج از کشور خارج می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا بارش پراکنده در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، قم، ارتفاعات غرب اصفهان و بارش متناوب باران و برف در استان های لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و شمال خوزستان پیش بینی می شود که این بارش ها در خوزستان و ایلام همراه با رعد و برق خواهد بود.

وظیفه افزود: روز دوشنبه بارش پراکنده در استان های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی وخراسان شمالی پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای یک شنبه و دوشنبه وزش باد نسبتأ شدید در اکثر استان های کشور پیش بینی می شود تصریح کرد: اواخر وقت روز دوشنبه و طی روز های سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان های اردبیل و گیلان افزایش دما در سواحل دریای خزر رخ می دهد و از روز چهارشنبه سامانه بارشی فعالی وارد کشور می شود.

وظیفه اظهار داشت: فردا آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد است. بیشینه و کمینه دما با یک درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب به ۱۲ و ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.