تشکیل هیات ۹نفره نظارت بر انتخابات شورایاری ها

گروه اجتماعی- عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره انتخابات شورایاری ها گفت: شورایاری ها در اصل بخشی از واگذاری امور مردم به خودشان است که به صورت داوطلبانه و افتخاری مسوولیت های مربوط به محله را می پذیرند.

به گزارشافکارنیوز، محسن سرخو با بیان این مطلب اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که اختلافات سبب عدم مشارکت مردم در امور شهر و محله ها شود.
وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم داده و سازو کار مناسب را برای مشارکت مردم در مدیریت شهری و محله ای فراهم کنند.

وی تاکید کرد: باید امکانی فراهم شود تا با همکاری همه نهادها از جمله شورای شهر، مجلس و وزارت کشور انتخابات شورایاری ها در وقت مناسب خود برگزار شود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر درباره عملکرد شورایاری ها در ۷سال گذشته توضیح داد: به طور قاطع نمی توان گفت عملکرد شورایاری ها خوب بوده و یا ۱۰۰درصد بد عمل کرده اند به حتم نحوه کارکرد و عملکرد این عزیزان با افت و خیزهایی همراه بوده که جنبه های مثبت آن بسیار بیشتراست و سطح توقعات مردم از مدیریت شهری ایجاب می کند که در زمینه تقویت شورایاری ها گام های اساسی برداشته شود.

وی درباره اختلافات مجلس و وزارت کشور در مورد برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: باید فرهنگ مشارکت عمومی در جامعه را بیش از پیش گسترش دهیم زیرا در این صورت مدیریت کلان شهری در انجام امور موفقٌ خواهد شد و با برگزاری انتخابات شورایاری ها می توانیم نقش مردم را در عرصه های مختلف اجتماعی و عمومی پررنگ تر سازیم بنابراین صلاح نیست هیچ دستگاه و نهادی با برگزاری این انتخابات مخالفت ورزد.

وی درباره سطح استقبال مردم از ثبت نام و شرکت در این انتخابات اظهار داشت: سطح ثبت نام ها نشان از استقبال و علاقه مردم به مشارکت در سرنوشت شهر و محله ها دارد به گونه ای که تاکنون بیش از ۳هزار نفر ثبت نام کرده اند و پیش بینی می کنم تا پایان مهلت قانونی تعداد افراد ثبت نام کننده چند برابر شود.
وی افزود: یک هیات ۹نفره از سوی شورای شهر انتخاب شده اند که بر نحوه انتخابات شورایاری ها نظارت می کنند.

سرخو خاطر نشان کرد: برنامه ریزی های دقیق انجام شده و قرار است زمان بندی انتخابات شورایاری های به طور دقیق تهیه و در جلسه هیات نظارت به بحثگذاشته شود.

وی در پایان اظهار داشت: سازو کارهای لازم پیش بینی شده و حتم بدانید انتخابات شورایاری های با روند بهتری نسبت به دوره های قبل برگزار خواهد شد.