درآمد میلیاردی از دانلود فیلم‌های مبتذل

به گزارشافکارنیوز،روح الله مومن نسب در همایش فضای پاک و شبکه‌های مجازی با بیان اینکه بسیاری کشورها شبکه‌های اجتماعی داخلی خود را راه انداختند، اظهار داشت: به عنوان نمونه کشور کره جنوبی، نرام‌افزار لاین را راه انداخت و با توجه به اینکه کره جنوبی، ۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد، در حال حاضر استفاده‌کنندگان از نرم‌افزار لاین به ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: برخی در این موارد مغلطه می‌کنند، به عنوان مثال در موضوع گوگل، ما فکر می‌کنیم این سایت در همه کشورها اول است در حالیکه اینگونه نیست، مثلاً در آلمان GOOGLE. DD اول است که سرور آن در خاک آلمان قرار دارد، اطلاعات مردم از آلمان خارج نمی‌شود و این شرکت یک کشور آلمانی محسوب می‌شود که تمام قوانین کشور آلمان را رعایت می‌کند، ولی در ایران شبکه‌های اجتماعی راه می‌اندازند که این شبکه‌های اجتماعی تمام قوانین جمهوری اسلامی را نقض می‌کنند و دستگاه قضایی دستور مسدودسازی می‌دهد و هیچ کس صدایش در نمی‌آید.

مومن‌نسب با بیان اینکه باید دید که در وزارت ارتباطات چه اتفاقات وحشتناکی می‌افتد، تصریح کرد: وزارت ارتباطات اعلام می‌کند که ۴ هزار میلیارد تومان درآمدش از طریق فروش اینترنت بوده است، آمریکا اعلام می‌کند ۳۵ درصد کل دانلودهای اینترنت، دانلود فیلم‌های پورنوگرافی با کیفیت HD بوده است یعنی وزارت ارتباطات هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش فیلم‌های پورنوگرافی کسب کرده است.

معاون اسبق مرکز رسانه‌های دیجیتال اضافه کرد: موسسه آمریکایی " چسبان متعهد " اعلام می‌کند ۶۸ درصد طلاق‌ها به خاطر ارتباط یکی از طرف‌ها با جنس مخالف از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بوده است که این موسسه در ۱۵۰ کشور دنیا دفتر دارد؛ چه بلایی سر خانواده‌های ما آمده است؟

وی اضافه کرد: خانم، صفحه موبایلش را از شوهرش مخفی می‌کند و رمز می‌گذارد و همینطور آقا از همسرش، بچه‌ها از پدر و مادر، پدر و مادر از بچه‌ها؛ اولین نقطه‌ای که می‌تواند طلاق را ایجاد کند، تردید است؛ آقا می‌گوید چرا خانمم صفحه موبایلش را از من مخفی می‌کند، حتماً در موبایلش چیزی دارد که من‌ نباید بفهمم و برعکس، اینها از کجا آمده است؟ این تردید آرام‌آرام تاثیر خود را در خانواده می‌گذارد و راهروهای دادگاه خانواده را پُر از شهادت به این مطلب است.

مومن‌نسب با بیان اینک موسسه انگلیسی " خانواده امن " اعلام کرده است که ۵۶ درصد طلاق‌گرفته‌ها، فیلم‌های غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نگاه می‌کردند، نگاه‌کردن این فیلم‌ها موجب سردی نسبت به همسرش یا تنوع‌طلبی شده و موجب شد فرد از خانواده دور شود و بلاهایی سرش بیاید که آن سرش ناپیداست.

معاون اسبق مرکز رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: بعد عده‌ای می‌گویند که باید نحوه استفاده صحیح را از شبکه‌های اجتماعی آموزش دهیم؛ آموزش زمانی مطرح است که اراده انسان موثر باشد، در این شبکه‌های اجتماعی که اراده‌ای وجود ندارد؛ جرج کامرون، نخست‌وزیر انگلیس خبرنگاران را جمع می‌کند و اعلام می‌کند «ما بررسی کردیم هر چه بر افراد زیر ۱۸ سال اثر منفی دارد بر افراد بالای ۱۸ سال را هم می‌تواند منحرف کند، در نتیجه ما از همین امروز اینترنت خانواده‌پسند را اجرا می‌کنیم» و بعد از این اعلام ۷۰ درصد سایت‌های مهم دنیا را در کشورش می‌بندد؛ تعارف ندارد، مسأله خانواده است.

وی افزود: اردُغان، نخست ‌وزیر یک کشور لائیک به نام ترکیه است، او در انتخابات چند ماه اخیر اعلام می‌کند «اگر به من رأی دادید فیسبوک، یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی آمریکایی را در این کشور می‌بندم» بعد در ایران برخی با ژست آزادی خانواده را به نابودی می‌کشانند.

مومن‌نسب یادآور شد: از همسر اوباما سوال می‌کنند: «چرا به دخترتان اجازه نمی‌دهید وارد فیس‌بوک شود؟ می‌گوید: من نمی‌توانم اجازه دهم، خبرنگار سوال می‌کند: شما چرا خودتان عضو آن نمی‌شوید؟ می‌گوید: اینها برای ما ساخته نشده است»؛ پس برای این شبکه‌های اجتماعی برای چه کسانی ساخته شده است؟

معاون اسبق مرکز رسانههای دیجیتال خاطرنشان کرد: اگر خانوادهای در آمریکا اجازه دهد بچه زیر ۱۳ سالهاش وارد شبکههای اجتماعی شود دادگاه بچه را از وی میگیرد و اعلام میکند: تو صلاحیت نگهداری بچه را نداری، بعد در ایران عدهای نمیخواهند این حقیقت را باور کنند، اوباما رسماً اعلام میکند که اجازه نمیدهم دخترم وارد فیسبوک شود، بعد عدهای از مسئولان ما استفاده از این شبکهها را مجاز میدانند.