ماجرای تور نوروزی فرهنگیان به آنتالیا و لغو آن

به گزارشافکارنیوز،حدود دو هفته قبل بود که خبری را با عنوان جزئیات اعطای خودروهای لیزینگی و تورهای تفریحی به فرهنگیان منتشر کردیم. در این خبر به مناسبت دهه فجر تسهیلاتی از جمله اعطای خودروی لیزینگی و تورهای تفریحی و زیارتی ویژه فرهنگیان اعلام شده بود.

شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان به مناسبت دهه فجر و در راستای گسترش خدمات لیزینگی به فرهنگیان عضو مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، عملیات ثبت‌نام ٢٨٥ دستگاه خودرو داخلی و ١٧ دستگاه خودرو خارجی با تسهیلات ١٥ درصد سود را آغاز کرد.

پس از انتشار این خبر بود که فرهنگیان طی پیام‌های مختلف از نحوه اعطای خودروهای لیزینگی خارجی گلایه داشتند.

در نظرات فرهنگیان عنوان شده بود:

صرف نظر از مبلغ پیش پرداخت آن‌چه در تعیین قیمت‌ها آمده است، اقساط از ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و در ماشین اسپورتیج به ماهانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد آن هم در ۸۴ ماه.

کدام معلم سرمایه‌ای معادل ۵۰ میلیون تومان دارد که بتواند ماهی دو میلیون هم قسط بدهد حقوق کدام معلم دو میلیون است. اگر معلم دو میلیون دریافت می‌کرد این همه داد معیشت نمی‌زد.

برای وسط ماه از حقوقم فقط ۳۰۰ هزار تومان می‌ماند از بس بدهکارم شما بفرمایید چگونه سوناتا بخرم من نمی‌توانم یک کاپشن برای فرزندم بخرم.

کدام معلم حقوق بالای دو میلیون و ۵۰۰ داره که بتونه برای این خودروها ثبت‌نام کنه. پس دوستان به فکر خودشون بودن. خیلی هم خوش اشتهان. برای پراید ۲۰ میلیونی ۱۰ میلیون پیش و مابقی در اقساط ۳۶ ماهه اما برای ماشین های خارجی که برای خودشون سفارش دادن ۳۰ درصد پیش پرداخت و ۱۳۰ میلیون وام ۸۴ ماهه. برادر! از خدا بترسید مردم رو میشه فریب داد.

به عقیده فرهنگیان این تعداد از ماشین‌های خارجی و مدل بالا می‌تواند در اختیار مدیران و مسئولان این وزارتخانه قرار بگیرد و معلمان از پرداخت قسط‌های سنگین آن ناتوان هستند.

پس از خبر اعطای خودروهای لیزینگی خارجی به فرهنگیان و انتقادات معلمان به این روند این بار خبر دیگری از صندوق ذخیره فرهنگیان منعکس شد. طبق اعلام تعدادی از فرهنگیان پیامک‌هایی به آنها رسیده است با این مضمون «نوروز ۹۴. تور آنتالیا با کلیه خدمات. ویژه فرهنگیان نقد و اقساط. شرکت زاگرس با شماره…»

پس از اعلام این خبر بود که شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی زاگرس اعلام کرد: ‌ شرکت زاگرس در راستای احترام به دیدگاه فرهنگیان، تورهای خود به مقصد آنتالیا را لغو کرده اما سایر تورهای متنوع داخلی و خارجی اعم از زیارتی و سیاحتی با رعایت موازین قانونی، شرعی و اخلاقی با تسهیلات ۸ الی ۲۰ میلیون ریال ویژه فرهنگیان عزیز را برگزار می‌کند.

بسته تورهای خارجی شرکت زاگرس همانند سایر شرکت‌های گردشگری و مسافرتی، به طور معمول شامل مقاصدی از کشورهای مختلف است. با این حال اگر قرار داشتن یک مقصد خاص در بین این تورها موجب آزرده شدن خاطر فرهنگیان گرانمایه شده است. شرکت زاگرس با احترام به جامعه شریف فرهنگیان، ضمن عذرخواهی از این عزیزان، تور مذکور را لغو و فرایند ثبت‌نام و اجرای آن را کان لم یکن اعلام می‌کند.

با این حال سایر تورهای شرکت زاگرس برای استفاده فرهنگیان عزیز با ارائه تسهیلات در قالب اقساط ۶ الی ۱۸ ماهه و با کارمزد ۳ الی ۹ درصد برگزار می‌شود.

این شرکت با اخذ مجوزهای لازم همانند سایر شرکت‌های گردشگری فعال در کشور، تمامی خدمات قابل ارائه در صنعت گردشگری را در اختیار تمامی هموطنان به طور عام و فرهنگیان شاغل و بازنشسته به طور ویژه قرار می‌دهد و یکی از نخستین شرکت‌های جهانگردی دارای نشان حلال جهانی به شماره ۵۵۵۵ و برگزار کننده تورهای حلال است. تعهد به این موضوع و موازین قانونی، شرعی و اخلاقی، سلامت تورهای برگزار شده توسط این شرکت را تضمین می‌کند.

از این رو برگزاری تورهای زیارتی به ویژه به عتبات عالیات در اولویت شرکت زاگرس قرار دارد. در ۳۰ دی ۱۳۹۳ نخستین گروه ۱۰۰ نفره از فرهنگیان زاهدان به عتبات عالیات اعزام شدند و در حال حاضر بستر لازم برای آغاز اعزام فرهنگیان به مشهد از اول اسفند به صورت اقساط ۶ ماهه و کارمزد ۳ درصد فراهم شده است.

تور تخصصی آموزشی معلمان و مدیران به مقصد مالزی با هدف بازدید از مراکز آموزشی کشور مالزی و تعامل با فرهنگیان و دانشگاهیان این کشور، تورهای دانشآموزی و تور حلال در ایام نوروز ۹۴ به مقصد کشور صربستان و مالزی از تورهای ویژه شرکت زاگرس برای فرهنگیان محسوب میشوند.