دستگیری ۳۰۰ کارچاق کن

به گزارشافکارنیوز،غلامحسین اسماعیلی در آخرین نشست شورای معاونان دادگستری استان تهران گفت: در این جلسه برخی از همکارانمان که بنابر ارزیابی‌های دادسرای انتظامی قضات به عنوان عناصری ساعی و سختکوش معرفی شده‌اند، تقدیر می‌شود.

وی افزود: امسال به پرونده‌های سخت و سنگینی رسیدگی و احکام مهمی اجرا شد؛ به گونه‌ای که هرجا قرار باشد از پرونده‌های مهم و خاص صحبت شود از پرونده‌های قضایی استان تهران نام برده می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان این که دادگستری در همه زمینه‌ها در محورهای نظم، انظباط، سلامت و افزایش اعتماد عمومی و صیانت از شان همکاران بهتر از گذشته است.

وی در ادامه سخنانش از دستگیری ۳۰۰ نفر دلال، کار چاق کن خبر داد و گفت: افرادی که به ناحق قضات را بد نام می‌کردند و هیچ ارتباطی با بدنه و دستگاه قضایی نداشتند و پیرامون دستگاه قضایی اقدامات غیرقانونی انجام می‌دادند، بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: پاکسازی خوبی نسبت به محیط پیرامونی دادگستری صورت گرفته است و امروز شاهد ناهنجاری‌های کمتری هستیم.

اسماعیلی در ادامه از جذب بیش از ۱۰۰ قاضی در چهار ماهه آخر سال خبر داد و افزود: کمبود کادر قضایی و همچنین توقف بیش از حد همکاران قضایی در مناسبی که مشغول بودند هم آن‌ها را خسته کرده بود و هم موضوعی که ما را رنج می‌داد که با توجه رئیس قوه قضاییه و معاونان ایشان، بیش از ۱۰۰ قاضی در چهار ماهه آخر سال جذب شده‌اند و مسیر برای ارتقای بسیاری از همکاران قضایی فراهم شده است.
وی افزود: آغاز به کار قضات در سال جدید مایه ایجاد روحیه نشاط در دادگستری استان تهران می‌شود که می‌توان از آن به عنوان توفیق‌های دادگستری استان نام برد.

اسماعیلی ادامه داد: در سال ۹۳ تغییرات ساختاری در دادگستری استان داشتیم، در این زمینه حوزه هیات نظارت و بازرسی برای تقویت نظارتهای مربوط به دادگستری به معاونت نظارت ارزشیابی ارتقا پیدا کرد.