به گزارشافکارنیوز،آنها در مدت ۲ سال توانستند چندین وام گرفته و جیبشان را پر از پول کنند اما زمانی که فراموش کردند اقساط بانکی یکی از وام‌ها را پرداخت کنند، لو رفتند. مدتی قبل مسئولان یکی از بانک‌ها در رشت با پلیس تماس گرفت و گفت زوج جوانی که چند‌ماه قبل از بانک وام ازدواج گرفته‌اند اقساط بانکی را پرداخت نکرده‌اند.

این درحالی بود که چندین بار برای وام گیرنده و ضامنش اخطار فرستاده شده بود اما در نهایت مشخص شد که گواهی کسر از حقوق جعلی است چرا که ضامن وی خیالی بود و اصلا کسی با هویت ضامن وجود خارجی ندارد. با این شکایت، تیمی از مأموران پلیس با دستور فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان تحقیقات خود را در این پرونده شروع کردند.

تیم تحقیق برای بررسی موضوع راهی بانک مورد نظر شد و در بررسی‌های نخست مشخص شد که همه مدارک ازجمله شناسنامه و عقدنامه جعلی است. در آنجا کارآگاهان به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداختند و سرانجام موفق شدند چهره زن و مردی که چند‌ماه قبل تحت عنوان عروس و داماد به بانک رفته و وام ازدواج گرفته بودند را به‌دست آورند.

۴۰۰ عقدنامه در پاتوق جاعل حرفه‌ای


آدرس و مشخصاتی که عروس و داماد ارائه بودند جعلی بود و تنها سرنخ تصاویر زن و مردی بود که در دوربین مداربسته بانک ثبت شده بود. مأموران در قدم بعدی به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند و موفق شدند چهره مرد را شناسایی کنند. وی پیش از این بارها به اتهام جعل دستگیر شده و زندان را تجربه کرده بود.

برای همین مأموران پاتوق‌های احتمالی وی را زیرنظر گرفتند تا اینکه سرانجام با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی موفق به دستگیری او شدند. کارآگاهان وقتی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه وارد مخفیگاه وی شدند در بازرسی از آنجا ۵۰مهرجعلی مربوط به دفترخانه، ۴۰۰عقدنامه جعلی، سربرگ جعلی اداره‌های مختلف و مدارک شناسایی جعلی کشف کردند.
متهم که حسابی از حضور پلیس غافلگیر شده بود در بازجویی‌ها ۶همدست خود را به پلیس معرفی کرد و مأموران یکی پس از دیگری اعضای این باند را دستگیر کردند.

فراموشی


اعضای این باند ۷نفره، ۳زن و ۴مرد بودند که از سال ۹۱دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند با جعل مدارک و عقدنامه، وام‌های میلیونی از بانک بگیرند. زنان این باند نقش عروس و مردان نقش داماد را بازی می‌کردند. آنها سپس با مدارک جعلی و گواهی کسر از حقوق راهی بانک‌های مختلف می‌شدند و وام ازدواج می‌گرفتند. حساب همه اعضای باند خصوصا سرکرده باند پر از پول بود و آنها حتی یک ویلای بزرگ در یکی از روستاهای گیلان خریده و آنجا را پاتوق خود کرده بودند.

اعضای این باند آنقدر حرفه‌ای عمل می‌کردند که هیچ‌کس به آنها شک نمی‌کرد اما در نهایت فراموشی خودشان کار دستشان داد. آنقدر تعداد وام‌هایی که گرفته بودند زیاد بود که یادشان رفته بود اقساط یکی از وام‌ها را پرداخت کنند و همین باعثشد آنها گیر بیفتند. سردسته باند که با دوستانش یک گروه در وایبر ساخته و در فضای مجازی با همدستانش ارتباط داشت معمولا هرماه پرداخت اقساط را به نوچه‌هایش یادآوری می‌کرد به جز یکی از حساب‌ها.

مأموران همچنين در ادامه تحقيقات خود دريافتند اعضاي اين باند براي چند زن و شوهر ديگر هم وام گرفته بودند. زن و شوهراني كه سالها قبل ازدواج كرده بودند با پرداخت درصدي از وام به اين گروه به بانك رفته و وام خود را ميگرفتند. اين درحالي بود كه سركرده باند تاريخ عقد آنها را دستكاري كرده و به روز ميكرد تا بتوانند بارديگر وام ميليوني بگيرند.به گزارش همشهري، اعضاي اين گروه با قرار قانوني روانه زندان شدند وتحقيقات از آنها براي افشاي زواياي پنهان ادامه دارد.