بازگشت۵۰ درصد زائران اربعین به کشور

به گزارش افکارخبر، سردار اسکندر مومنی گفت:خیل عظیم بازگشت عزاداران اربعین آغاز شده و تا کنون بیش از ۵۰درصد از زائران  به کشور بازگشته اند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از همه ظرفیت هایش برای بازگشت زائران  استفاده کرده و همه بخش های ناجا  در آماده باش هستند.

جانشین نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه ترافیک در مرزهای چزابه و شلمچه روان تر است، گفت: با توجه به اینکه ورود۵۰در صد از زائران صرفا از مرز مهران انجام می شود ، ترافیک در این محور سنگین تر و ازدحام بیشتری وجود دارد.

وی افزود: بارندگی روز های اخیر و گل ولای پارکینگ ها شرایط را کمی برای زائران دشوار ساخته است  وحجم ترافیک بیشتر شده به طوری که مردم و زائران نیز تا حدودی اذیت شدند ولی این شرایط با بند آمدن باران و تمهیدات پیش بینی شده از بین رفت و ترافیک از عصر امروز حالت عادی به خود گرفت.

سردار مومنی با اشاره به تلاش مردم و مسئولان استان ایلام گفت: زیرساخت های مهران از جمله جاده ها و معابر دسترسی به شهر مهران بسیار محدود است و ترافیک در این مسیر بسیار سنگین است.

وی از زائران و خانواده هایی که با آن ها در ارتباط هستند خواست که در صورتی از خودرو شخصی استفاده نکرده انداز مرزهای شلمچه و چزابه برای ورود به کشور استفاده کنند.

جانشین نیروی انتظامی کشور گفت: زائرانی که ظرف یک یا دو هفته از کشور خارج شده اندو حالا می خواهند ظرف ۲ یا ۳ روز وارد کشور شوند بایستی صبر و حوصله داشته باشند و اصرار نکنند که حتما حرکت نمایند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی و همه دستگاه های دولتی تا بازگشت آخرین زائر در صحنه خدمات رسانی به زائران اربعین خواهند بود.