هوای پایتخت سرد می‌شود

به گزارش افکارخبر، کبری رفیعی در تشریح آخرین وضعیت آب وهوای کشور گفت: امروز سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است که پیامد آن ابرناکی، بارش باران و برف، در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید موقت است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مناطق یاد شده کاهش دید به علت مه و کولاک برف رخ خواهد داد که هموطنان باید تمهیدات لازم را برای سفر در این مناطق اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: فردا سامانه بارشی در شمال شرق و شرق کشور فعال است و از اواخر وقت فردا با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک استقرار یافته و تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، شمال اصفهان، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

وی درباره هوای تهران گفت: بارش برف تا امروز بعد از ظهر در تهران ادامه دارد و از اواخر وقت امروز این بارش‌ها تضعیف می‌شود و تا آخر هفته نیز هیچ بارشی در تهران نخواهیم داشت. فقط در برخی از مناطق استان تهران وزش باد شدید و برودت هوا رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: امروز ایلام با دمای منفی 9 و بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان‌های ایران هستند.