نوشیدن زیاد چای اضطراب‌آور است

به گزارش افکارخبر، منصور رضایی در رابطه با خواص درمانی چای، اظهار داشت: مصرف چای به مقدار مناسب در شبانه‌روز برای سلامتی بدن مفید بوده ولی باید توجه داشت میزان نوشیدن آن بیش از اندازه نباشد.

وی با بیان اینکه نوشیدن حداکثر 2 تا 3 فنجان چای در شبانه‌روز توصیه می‌شود، افزود: چای ترکیبی مناسبی برای درمان اسهال غیر عفونی داشته همچنین ادرارآور بوده و تنگی نفس را التیام می‌بخشد.

متخصص تغذیه تأکید کرد: مصرف چای بهتر است به صورت تازه‌دم، کمرنگ و با دمای ملایم باشد چرا که چای داغ احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش داده و از طرفی وقتی که دمای چای ولرم باشد قند کمتری همراه آن مصرف می‌کنیم.

رضایی ادامه داد: توصیه می‌شود نوشیدن چای یک ساعت قبل و بعد از غذا باشد چرا که در غیر این صورت جذب آهن در بدن کم می‌شود.

متخصص تغذیه توصیه کرد: افرادی که مبتلا به یبوست و کم‌خونی هستند، بهتر بوده مصرف چای آنها زیاد نباشد، همچنین از آنجایی که نوشیدن چای اسید معده را تحریک می‌کند مصرف آن برای بیمارانی که دچار مشکلات گوارشی و التهابی معده هستند، توصیه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: نوشیدن بیش از اندازه چای یا به عبارتی مصرف بیش از 3 فنجان در طی شبانه‌روز دفع پتاسیم بدن را به همراه داشته و این مسئله اضطراب و طپش قلب در فرد ایجاد می‌کند.

رضایی اظهار کرد: زنان باردار بیشتر دچار بیماری‌هایی همچون کم‌خونی و یبوست همچنین رفلاکس معده بوده بنابراین بهتر است در شبانه‌روز زیاد چای مصرف نکنند. از طرفی نوشیدن چای به اندازه مناسب فعالیت ذهنی را بیشتر کرده و افزایش کارکرد مغز را به همراه دارد.

متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: افرادی که دچار مشکل اختلال خواب هستند توصیه می‌شود از نوشیدن چای هنگام عصر و شب خودداری کنند و خوردن آن را به صبح تا ظهر موکول کنند.

وی نوشیدن شیر همراه عسل یا مصرف نان و ماست را بهترین تغذیه هنگام خواب برای افراد مبتلا به اختلالات خواب عنوان کرد و گفت:‌ ترکیب کربوهیدارت به همراه مواد قندی آرامش را در بدن ایجاد می‌کند.

رضایی با تأکید براینکه در مصرف انواع مواد غذایی باید اعتدال را رعایت کرد و از افراط و تفریط به دور بود، افزود: این مسئله سلامتی بدن را به همراه دارد و از ابتلا به بیماری‌های مختلف پیشگیری می‌کند.

متخصص تغذیه در رابطه با نوشیدن چای دارچین گفت: برای پیشگیری و کاهش بیماری‌های عفونی دستگاه گوارش همچنین دیابت نوع 2 و عفونت‌های مجاری ادرار مصرف چای دارچین توصیه می‌شود چرا که این ماده غذایی ضد باکتری بوده و تنظیم‌کننده قند خون به شمار می‌رود.