امدادرسانی به بیش از 4 هزار هموطن در برف و کولاک

به گزارش افکارخبر، ناصر چرخ‌ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که از روز گذشته 18 استان کشور متاثر از برف و کولاک بوده‌اند، اظهار داشت: استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران، مرکزی،همدان و یزد متاثر از برف و کولاک بوده و خدمات لازم در 55 محور مواصلاتی این استان‌ها ارائه شده است.

 

وی با اشاره به امدادرسانی به 4 هزار و 100 تن از هموطنان در این 18 استان برف‌گیر، بیان کرد: به‌علاوه یک‌هزار و 170 تن از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شده و 6 تن به مناطق امن منتقل شدند.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به مصدومیت 7 تن در برف و کولاک روز گذشته، تصریح کرد: بر این اساس 4 تن از مصدومان که 2 تن آن‌ها زن باردار بودند، به مراکز درمانی منتقل شده و 3 تن سرپایی درمان شدند.

 

به گفته وی ٤٩٦ دستگاه خودرو با تلاش امدادگران از برف و کولاک رهاسازی شده و به همت 131 تیم عملیاتی، ٨٧٠ تخته پتو، ٢٣٠ بسته غذایی، ٤٨٠بطری آب معدنی، ٦٩٠ قوطی انواع کنسرو، ٤٠٠ قرص نان، ٣٣ کیلوگرم خرما و یک‌هزار و 700 بسته بیسکویت میان متاثران از برف و کولاک در 18 استان کشور توزیع شد.