آنها با گل آلود کردن پلاک خودرویشان در کوچه پس کوچه‌ها پرسه و با حمله به طعمه‌هایشان دست به زورگیری خشن می‌زدند. 

دو شرور ساعت یک بامداد روز شنبه 28 آذرماه در خیابان وکیل آباد 69 در کنار مردی جوان توقف کردند. مرد رهگذر تصور می‌کرد سرنشین خودرو قصد پرسیدن آدرسی از او دارد اما در این لحظه غفور از خودرو پیاده شد و درحالی که چاقو به دست داشت در تاریکی شب به سوی مرد جوان حمله کرد تا زورگیری کند. 

مرد رهگذر که وحشت‌زده شده بود با داد و فریاد از همسایگان کمک خواست. اهالی محل که متوجه موضوع شده بودند با احساس مسئولیت وارد عمل شدند.  ابوالفضل که پشت فرمان خودرو نشسته بود با دیدن مردم خشمگین همدست خود را جا گذاشت و بسرعت گریخت. غفور نیز با استفاده از تاریکی شب قصد فرار داشت که خودروی گشتی کلانتری 36 مشهد بموقع سررسید. دزد خشن در حال فرار ناگهان در خودرویی که در حال حرکت بود را بازکرد و داخل آن نشست. 

پدر و دختری که داخل خودرو نشسته بودند شوکه شدند. غفور چاقویی را زیر گلوی دختر نوجوان گذاشت و پلیس را تهدید کرد که راه فرارش را باز کند وگرنه دست به کار خطرناکی خواهد زد. 

فرمانده پلیس استان خراسان رضوی گفت: تیم گشتی کلانتری 36 مشهد در مواجهه با صحنه فرار زورگیر خشن و گروگانگیری دختر نوجوان در اقدامی ضربتی و قاطعانه گروگانگیر شرور را دستگیر کردند و دختر وحشت‌زده را نجات دادند. 

سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم افزود: این تبهکار یک چاقوی ضامن دار دراختیار داشت و در تحقیقات ابتدایی همدست فراری خود را نیز لو داد.  وی گفت: در این عملیات که با هدایت مستقیم رئیس پلیس مشهد انجام شد پس از گذشت چهار ساعت زورگیر فراری داخل مخفیگاهش واقع در خیابان 17 شهریور مشهد درحال کشیدن مواد دستگیر شد. 

فرمانده پلیس خراسان رضوی گفت: در بازرسی از مخفیگاه مجرمان یک جفت گوشواره، یک حلقه انگشتر و تعدادی مدارک سرقتی کشف شد.  سرتیپ دوم پاسدارامیری مقدم اظهار داشت: تحقیقات از دو متهم پرونده ادامه دارد.