خبر‌های خوش برای معلولان کشور

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز(پنج شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نتایج عملکرد و خروجی های مراکز ترک اعتیاد در کشور مناسب نیست و به این علت فعلا صدور مجوز تاسیس این مراکز متوقف شده است .

 

وی افزود: برای ارتقای عملکرد مراکز ترک اعتیاد ، کارگروهی متشکل از کارشناس و افرادی که ترک اعتیاد موفق داشتند ، تشکیل شده و در حال بررسی و بازنگری ایجاد این مراکز هستند.

 

به گفته وی ، هم اکنون پنج هزار مرکز ترک اعتیاد مجوز دار در کشور فعال است .

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین با بیان اینکه 300 هزار معلول در کشور در صف دریافت خدمات بهزیستی هستند، گفت: یک میلیون و 200 هزار معلول در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده اند و 300 هزار نفر از افراد معلول نیز نیازمند دریافت خدمات آموزشی، توانبخشی و دریافت لوازم و تجهیزات هستند.

 

محسنی بندپی با اشاره به تایید لایحه بازنگری در حمایت از معلولان در کمیسیون مشترک مجلس بیان کرد: این لایحه یک شنبه آینده در هیئت رئیسه مجلس مطرح می شود و در صورتی که تصویب شود ،سالانه 60 هزار نفر از  300 هزار نفری که در صف دریافت خدمات بهزیستی هستند در مدت برنامه ششم توسعه ، از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند .

 

وی تاکید کرد : از سال آینده هم از حقوق افراد دارای معلولیت به لحاظ رفاه اجتماعی، تردد پذیری، اشتغال، معیشت، و نیز سه درصد استخدام در دستگاه های اجرایی حمایت بیشتری می‌شود.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در سفر به استان سمنان از پنج مرکز زیرپوشش این نهاد در دامغان بازدید کرد.