قالیباف:نه اصولگرا؛نه اصلاح طلب

محمدباقر قالیباف در همایش تجلیل از خبرنگاران ورزشی و بسیجی که به همت سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و با حضور جمعی از مسولان عالی رتبه نظامی و اعضای شورای اسلامی پایتخت برگزار شد، ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) تاکید کرد: اگر بخواهیم درخصوص وحدت مطلبی را بیان کنیم باید آن را در کلام حضرت امام (ره) چه قبل و چه بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی جستجو کنیم. ایشان در تمامی سخنرانی های کلیدی و اساسی خودشان در مقاطع مختلف بر ضرورت وحدت در جامعه و میان مسلمان تاکید می کردند.

وی افزود: وحدت یک مفهوم خاص و بنیادی دارد و جامعیت هر جامعه ای را در بر می گیرد.

قالیباف با تاکید بر اینکه ما در انقلاب خودمان نیز با گوشت و پوست و استخوانمان درک کردیم که وحدت عنصر اصلی و کلیدی در برابر همه تهدیدات است، تصریح کرد: وقتی دشمنی می خواهد جامعه ای را هدف قرار دهد، وحدت آن جامعه را مورد هدف اصلی و کلیدی خود قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشورهای مستکبر دنیا شعارهایی می دهند که با عمل آنان متفاوت است. امروز کشورهای مستکبر دم از صلح می زنند اما واقعیت تلخ این است که رفتار همه آنها همان تئوری جنگ تمدن ها را دنبال می کند و در این جنگ تمدن ها با عنصر نفوذ، در حال از بین بردن عنصر کلیدی جوامع یعنی وحدت هستند.

شهردار پایتخت با بیان اینکه مستکبران به دنبال این هستند که تنها یک ظاهر اسلامی به جامعه اسلامی ما و دیگر جوامع اسلامی در دنیا بدهند و از درون آنها را تهی کنند، ادامه داد: رخنه ای که به واسطه نفوذ اتفاق بیفتد قطعا خطرناک خواهد بود چراکه مهم ترین عنصر جامعه یعنی وحدت را مورد هدف قرار داده و از بین خواهد برد.

قالیباف تاکید کرد: انشالله به یاری خداوند متعال همه ما در هر کجای این مهین اسلامی که هستیم عنصر وحدت را به عنوان کلیدی ترین عنصر در جامعه مورد توجه قرار خواهیم داد و آن را حفظ خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه محور وحدت در جامعه اسلامی ولایت فقیه است،گفت: از همین جهت است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: اگر می خواهید به کشورمان آسیبی نرسد، نگذارید به ولایت فقیه و نظام ولایی آسیبی برسد. ما در فرهنگ اهل بیت علیه السلام نیز این موضوع را دیده و فهمیده ایم و تا به امروز بحمدلله این را در جامعه خودمان هم دیده ایم.

قالیباف با بیان اینکه یکی از آسیب های جدی که در حوادث سال 88 اتفاق افتاد این بود که بحث مربوط به انتخابات آن مقطع و اعتراضات به آن نبود و ادامه داد: وقتی افرادی پیدا شدند که با شعار، حرف و بیانشان اساس نظام ولایت فقیه را زیر سوال بردند دیگر محرز شد که موضوع انتخابات نیست؛ موضوع اصلاح طلب و اصولگرا نیست؛بلکه موضوع انقلاب و ضد انقلاب مطرح است.

شهردار پایتخت با اشاره به اهمیت روز 9 دی در کشورمان افزود: این روز مهم و تاریخ ساز است زیرا جامعه را به سمت وحدت دعوت کرد و نمادی از وحدت در جامعه شد.

وی با بیان اینکه3 عنصر ورزش، تهذیب و تحصیل می تواند جامعه را پویا، بانشاط، مقاوم و دور از تنبلی کند، خاطرنشان کرد: تحصیل برای مبارزه با فقر علمی و تکنولوژی؛ تهذیب برای سلامت روح و گسترش اخلاق و ورزش برای سلامت جسم و روان در جامعه است.

محمدباقر قالیباف همچنین گفت: خوشبختانه حضور ورزشکاران در شورای شهر تهران باعث یک تحول جدی در عرصه ورزش پایتخت شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران توانسته است تحولات جدی و تاثیرگذاری را در حوزه ورزش به ویژه ورزش همگانی هم برای بانوان و هم برای آقایان ایجاد کند، افزود: سرمایه گذاری شهرداری پایتخت برای زیرساخت های ورزشی در شهر تهران بی نظیر بوده است.

شهردار تهران در پایان با بیان اینکه توجه به ورزش های سنتی در دستور کار مدیریت شهری است،خاطرنشان کرد: معتقدیم باید به ورزش نسل جوان به ویژه در مناطق جنوبی شهر توجه ویژه و اساس شود.همچنین توسعه ورزش بانوان با رعایت فرهنگ اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.