چرا دولت تاکسیرانان را حمایت نمی کند

یکی از گلایه های تاکسیرانان ماجرای اعتبار نداشتن دفترچه درمان است که از نیازهای اولیه و اساسی به شمار می رود.این در حالی است که 70 درصد هزینه بیمه از سوی تاکسیران و 30 درصد از سوی دولت پرداخت می شود.

 

چند تن از رانندگان تاکسی در گفت و گو با خبرنگار ما می گویند: از ابتدای پاییز حق بیمه ما پرداخت نشده در حالی که ما رانندگان تاکسی ها از 3 ماه جلوتر حق بیمه را پرداخت می کنیم اما در واریز به حساب تامین اجتماعی تاخیر وجود دارد و زمانی که برای تمدید دفترچه درمان تامین اجتماعی به سازمان مربوطه مراجعه می کنیم اعلام می  کنند که به دلیل آنکه بیمه حق تامین اجتماعی را واریز نکرده است امکان تمدید نیست و خانواده های تاکسیرانان با مشکلاتی در حوزه درمان مواجه هستند.

 

*چرا دولت تاکسیرانان را حمایت نمی کند
یکی دیگر از رانندگان تاکسی از عدم واگذاری خودروهای صفر به تاکسیرانان گلایه کرد و گفت : چرا وامی را که دولت به مردم برای خرید خودروی صفر اختصاص داده به تاکسیرانان تعلق نگرفت تا تاکسی های فرسوده نوسازی شوند چرا دولت به جای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی ناوگان حمل و نقل شخصی را تقویت کرد در حالی که وقتی بحث آلودگی هوا می شود مقصر تاکسی های فرسوده شهر معرفی می شوند.

 

*تاکسیرانی صرفا یک نام است
به گفته تاکسیرانان با این وضعیت اقتصادی این تاکسیرانان هستند که هزینه می دهند و تاکسی در مالکیت شان است و سازمان تاکسیرانی صرفا یک نام است و هیچ هزینه ای به ما پرداخت نمی شود.هزینه های تعمیرات بسیار زیاد است و درآمدهای تاکسیرانان مکفی نیست.

 

گفتنی است ؛ قرار بر این بود که طبق تفاهم نامه ای که بین تاکسیرانی و شرکت های خودروساز منعقد شد تعداد 10 هزار خودروی صفر تحویل سازمان تاکسیرانی شود اما این اتفاق رخ نداد تا همچنان تاکسی های فرسوده شهر در این هوای ناپاک خودنمایی کنند.