بودجه 95 شهرداری طبق برنامه پنجم 21 هزار میلیارد است

گروه اجتماعی، علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار خبر، با بیان این که طبق برنامه پنج ساله توسعه شهرداری تهران بودجه شهرداری در سال آینده باید حدود 21 هزار میلیارد تومان باشد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در بررسی های تخصصی که در شورای شهر انجام می شود متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه و واقعیت های موجود این عدد کمتر از چیزی است که در برنامه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این که در بررسی های تخصصی توسط اعضا اولویت های مدیریت شهری برای اختصاص بودجه سال آینده مشخص می شود، گفت: بودجه نهایی سال 1395 متناسب با آنچه توضیح داده شد حداقل 15 تا 20 درصد نسبت به عددی که در برنامه پنجم مقرر شده است، کاهش می یابد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شهرداری تهران باید بودجه سالیانه خود را با نگاه به کسری بودجه سال گذشته خود تنظیم کند، خاطرنشان کرد: در ارتباط با کسب درآمد شهرداری نیز متناسب با رشد در هر بخشی، میزان افزایش بودجه را در سال آتی تعیین می کنیم. لذا اجازه نمی دهیم مدیریت شهری جز در قالب مصوب به کسب بودجه بپردازد.