در پی انتشار برخی شایعات درخصوص تغییرات گسترده در برخی از حوزه‌های مختلف سازمان صداوسیما از جمله معاونت خبر، معاونت صدا و سیما در خبرگزاری و پایگاه‌های خبری، روابط عمومی صدا و سیما ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده درخصوص تغییر ساختار در این معاونت‌ها، نکاتی به اطلاع می‌رساند.

1- اصلاحات ساختاری و تشکیلاتی صداوسیما در دور جدید فعالیت‌ها، براساس راهبردهای کلان رسانه ‌ملی در افق 10 ساله و با توجه به کارآمدسازی، منطقی‌سازی، چابک‌سازی ساختار، حذف فعالیت‌های موازی و افزایش بهره‌وری سازمانی بر مبنای آسیب‌شناسی انجام شده و در دستور کار قرار گرفته است.

2- پس از اجرای طرح تغییر و تحول ساختاری و با توجه به اعلام اولیه درخصوص یکساله بودن طرح، در حوزه‌های ستادی سازمان، بازنگری صورت گرفته است.

3- بر این نکته تأکید می‌شود که در آینده نزدیک، شاهد تغییرات بنیادین در ساختار سازمان و حوزه‌های برنامه‌ساز نخواهیم بود.

بنابراین شایعاتی که درخصوص تغییرات گسترده در ساختار صداوسیما از قبیل حذف معاونت خبر، حذف برخی شبکه‌های رادیویی، ادغام معاونت صدا در سیما و ... که در برخی سایت‌ها انتشار یافته فاقد اعتبار است و بر این نکته نیز اذعان داریم که انتشار گسترده چنین شایعاتی درخصوص صداوسیما با هدف زیرسؤال بردن اقدامات و سیاست‌های رسانه در ابعاد مختلف انجام می‌شودکه هیچ‌گونه تأثیری بر عزم کارکنان و مدیران سازمان در انجام وظایف محوله نخواهد داشت.