تاکید پیرهادی بر مشوق ها و معافیت ها در بافت فرسوده

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بازدید از محلات تهران به محله شیوا منطقه ۱۴رفت. وی با بیان اینکه خودگردانی سراهای محله نباید موجب از بین رفتن هویت سرای محله شود گفت: عملکرد شورا و شهرداری در شروع و ایجاد شورایاری و هیئت امنا خوب بوده است اما در ادامه می توانست بهتر عمل کند.

در این بازدید، پس از ملاقات مردمی در نشستی که اعضای شورایاری محله شیوا، هیأت امنا و مسئولین محلی حضور داشتند وضع فعلی محله بررسی و مشکلات موجود مطرح شد.

شاهانی دبیر شورایاری با اشاره به اینکه رسیدگی به مساجد از برنامه های شهرداری است گفت: مصوبه کمک به مساجد تا کنون بصورت کامل اجرا نشده است. وی اشاره کرد در ساختار هیئت امنا، مدیر محله زیر مجموعه امناء در نظر گرفته شده است در حالیکه شهرداری خارج از این ساختار عمل می کند و به صورت مستقیم با مدیران ارتباط دارد و برنامه ها را ابلاغ می کند.

حجت السلام شاهانی از امنای محله بیان کرد، یکی از مشکلات این محله مهاجرت است که موجب بالا رفتن تراکم جمعیت شده است و مشکلاتی از قبیل  کمبود فضای ورزشی، فضای سبز و پارکینگ را ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت: سد معبر بار فروش ها ترافیک سنگینی در محله ایجاد کرده و رفت و آمد در محله را دشوار کرده است و تقاضا داریم با در نظر گرفتن مکانی برای این قشر، وضع بد موجود را ساماندهی کنید.

پیرهادی گفت مردم برای مشارکت های اجتماعی دغدغه دارند و شورایاری ها باید با مکاتبه و پیگیری، نیازها و مطالبات محله را دنبال کنند و اختیارات شوراها را افزایش دهند ولی همچنان باید نقش محوری خود را در حوزه برنامه ریزی و نظارتی داشته باشند.

 یکی از اعضای شورایاری کمبود امکانات ورزشی را از معضلات مهم دانست و تأکید کرد برخی از مجموعه های ورزشی مانند مجموعه ایثارگران که در محله هستند هیچ امتیاز و امکاناتی به سرای محله و مردم محلی نمی دهند.

عدم شناسایی صحیح بافت فرسوده در سطح محله، عدم رسیدگی به خواسته های مساجد و پایگاه های بسیج، دفن شهید گمنام در یکی از بوستان های محله، بازنگری در تصمیم نامگذاری میدان امام خمینی(ره) که در گوشه این محله قرارگرفته از دیگر مشکلات و خواسته هایی بود که در جلسه مطرح شد.

پیرهادی گفت: در مجموعه های عمومی مانند اماکن ورزشی و رفاهی که در سطح محله هستند باید سهم محلی دیده شود و شهرداری خدمات ویژه تری به اهالی محله تخصیص دهد.

وی همچنین گفت برای بافت فرسوده باید مشوق ها و معافیت ها را افزایش دهیم و دولت با ارائه تسهیلات کم بهره و ارزان قیمت از طریق سیستم بانکی مردم را ترغیب به بازسازی و نوسازی کند.

پیرهادی در پایان ضمن تشکر از زحمات شورایاری، هیات امناء، ائمه جماعت و مسئولین محلی گفت: تمام درخواست های شما با شهرداری و مسئولین مربوط مکاتبه می شود و پس از پیگیری و پاسخ، نتایج را به هیات امناء اعلام می کنیم و تلاش می کنیم مشکلات مطرح شده را تا حد توان برطرف کنیم.