امیر سرتیپ محمدحسن باقری، معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: اگرچه دستورالعمل بومی‌سازی به طور کامل اجرایی نشده است اما براساس آن محل خدمت سربازان تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از محل سکونت تعیین شده و متاهلان نیز باید در شهر محل سکونت خود خدمت کنند که اجرای این طرح تا حدود زیادی هزینه‌های تحمیلی به خانواده‌ها را کاهش داده است. وی درباره آخرین وضعیت طرح افزایش حقوق سربازان بیان داشت: خوشبختانه قانون جدید خدمت وظیفه عمومی چالش‌ها و تنگناهای قانونی بسیاری را حل کرده که یکی از آنها موضوع حقوق سربازان است.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: افزایش حقوق سربازان در قانون سال ۹۰، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما اجرای آن به تامین اعتبارات لازم از سوی دولت مشروط شده که تا این لحظه ردیفی برای تامین حقوق کارکنان وظیفه برابر این قانون پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته اقداماتی برای ارتقای حقوق کارکنان وظیفه انجام شده است، عنوان کرد: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و پیگیری‌هایی که در حال انجام است، حقوق سربازان در سال‌های آتی افزایش یابد.

باقری افزود: امروز هزینه‌های سربازی همانند گذشته زیاد نیست و تعداد اندکی از سربازان به دلیل حضور در مناطق عملیاتی هزینه‌های بیشتری را به خانواده تحمیل می‌کنند که با طرحی که در دست تهیه داریم هزینه‌های این گروه از سربازان نیز در آینده جبران خواهد شد.