حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین جزئیات پرونده بابک زنجانی اظهارداشت: متهم تاکنون حرف زیاد زده ولی در عمل چیزی ثابت نشده است.

وی ادامه داد: آخرین موضوعی که مطرح شده است عنوان کرده شماره حسابی بدهید تا پول مورد نظر را از دیگر کشورها به حساب واریز کنم.

وی ادامه داد: شرکت نفت نیز شماره حساب را داده است ولی هنوز مبلغی واریز نشده و چنانچه این پول واریز شود به نفع متهم است و اگر واریز نیز نشود این پرونده روند خود را طی می‌کند و هرچه سریعتر مورد بررسی نهایی قرار می‌گیرد.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پیگیری حادثه منا اظهارداشت: کمیته حقیقت‌یابی که دولت نیز دنبال اجرای آن است مسائل داخلی و خارجی را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

وی گفت: درخصوص فاجعه منا شعبه‌ای تشکیل شده است و اگر کسانی شاکی هستند می‌توانند به این شعبه مراجعه کنند و تاکنون تعداد کسانی که در این خصوص شکایتی کرده‌اند نسبت به جمعیتی که در فاجعه منا از بین رفته‌اند زیاد قابل توجه نیست و کمیته حقیقت‌یاب و مشترک دولت مسائل مربوط به فاجعه منا را پیگیری می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده سادات خوزستان اظهار داشت: بخشی از اموال متهمین این پرونده مخفی و یا به نام بستگان دور شده بود که با کمک دستگاه‌های اطلاعاتی شناسایی و ضبط شدند و بخشی از بدهی طلبکاران داده شد.

وی گفت: اتفاقی که در این پرونده افتاده بود این بود که مردم پول پرداخت کرده بودند تا سود بیشتری عایدشان شود که عده‌ای این سود را گرفته و عده‌ای دیگر نیز این سود را دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: براساس اقداماتی که صورت گرفت بخشی از اموال به واسطه تلاش سیستم اطلاعاتی شناسایی شد و نهایتاً بخشی از دیون مردم پرداخت شد و در این پرونده همچنان یک نفر فراری است.

اژه‌ای درباره حضور برند KFC در ایران نیز اظهار داشت: دیوان عدالت اداری رفع پلمپ این شرکت را تکذیب کرده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های آمریکایی تاکنون مجوزی برای فعالیت در کشور نگرفته‌اند.