حسسین نحوی نژاد در مورد اقداماتی که بهزیستی برای مناسب سازی اماکن و معابر تردد معلولان در سطح شهر و ادارات مختلف انجام داده است افزود: بهزیستی برنامه ها و اقدامات خود را برای مناسب سازی از سال های قبل آغاز کرده و در همین رابطه ستاد مناسب سازی تشکیل شده است. ستاد مناسب سازی با حضور دستگاه ها و نمایندگان مرتبط در امور معلولان تشیکل شده است.

وی گفت: این ستاد در وزارت کشور هر چند وقت یک بار برای بررسی عملکرد اقداماتی که دستگاه ها انجام داده اند تشکیل می شود و همچنین طرح ها و برنامه های جدیدی نیز ارائه می شود.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه همچنین بهزیستی مذاکرات و رایزنی های را نیز با دستگاه های مرتبط برای مناسب سازی انجام داده است، تاکید کرد: قانونی وجود ندارد که بهزیستی دستگاه ها را ملزم به انجام این کار کند اما به دلیل اینکه متولی امور معلولان هستیم و خدمات مورد نیاز آنها را ارائه می دهیم وظیفه خود دانستیم که با دستگاه ها صحبت کرده تا آنها نیز با انجام اقدامات لازم تردد و عبور و مرور معلولان را در سطح شهر تسهیل کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری تهران اقداماتی را برای ارائه پروانه ساخت واحدهای جدید که باید مناسب سازی شود انجام می دهد اما در مجموع وضعیت مناسب سازی برای معلولان مناسب نیست و آنها نیازمند تسریع در این امور و همکاری دستگاه ها هستند.

وی در مورد مناسب سازی مترو نیز گفت: غلی رغم اینکه شهرداری اقداماتی را در دست انجام دارد اما همه معلولان امکان استفاده از مترو را ندارند چراکه تمامی ایستگاه ها برای تردد آنها مناسب سازی نشده است.

به گفته نحوی نژاد در حال حاضر تنها ۲۰ درصد ایستگاه های مترو برای معلولان مناسب سازی شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: گزارش از عملکرد دستگاه های مرتبط با مناسب سازی تهیه شده که بزودی نتیجه آن اعلام می شود.