نیروی انتظامی باید نماد سلامت روح و جسم باشد

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین همایش پلیس، روانشناسی و مشاوره گفت: مسئله سلامت در معارف دینی ما نقش برجسته و فاخری دارد و می‌توان گفت هدف از بعثت انبیاء فراهم آوردن بستر رسیدن انسان و جامعه به قله سلامت روحی و جسمی است.

وی خاطرنشان کرد: انبیاء مبعوث شده‌اند تا انسان در زندگی فردی و اجتماعی قله سلامت را فتح کند و بهشت که اوج سلامت است محصول سلامت در عالم دنیاست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند متعال در توصیف پیامبر اسلام تولد در سلامت و مرگ در سلامت و بعثت وی نیز در قیامت سلامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: سه گلوگاه در سه مقطع در خصوص سلامت وجود دارد و قله تولد است یعنی انسان در سلامت متولد شود که این هدف انبیاء است که از این نکته استفاده می‌شود که نمی‌توان زندگی همراه با سلامت داشت مگر اینکه تولد با سلامت باشد.

وی سلامت در تولد را سلامت نهاد خانواده دانست و گفت اگر خانواده سالم باشد فرزند صالح متولد خواهد شد چرا که زمانی که حضرت مریم وی را به عنوان فرزند خود معرفی کرد مردم آن سمت پدر و مادر تو شایسته بودند و قرآن به گفته آنان نقدی وارد نمی‌کند که این نشاندهنده نقش سلامت والدین در سلامت فرزندان است.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: اگر نهاد خانواده سالم باشد مسئولیتی که بر شانه قدرتمند پلیس وجود دارد سبک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانه باید همچون خانه امیرالمومنین باشد تا حسین و حضرت زینب تربیت کند و مادران و برادران عزیز ما باید چنین خانه‌هایی ایجاد کنند تا فرزندان سالمی داشته باشند که این نیازمند اصلاح خویشتن است و مشاوران در این خودشناسی نقشی بسزا دارند.

وی گلوگاه دیگر را سلامت در هنگام مرگ دانست و گفت: سلامت هنگام مرگ محصول زندگی سالم است یعنی اگر در دنیا حیات فردی و اجتماعی سالمی داشته باشیم مرگ نیکویی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: آنان که می‌خواهند خوب بمیرند راهی به جز زندگی سالم ندارند چرا که با زندگی سالم در دنیا به اندازه افزایش عمر برای مرگ آماده می‌شوند.

وی افزود: انبیاء به سلامت جسم به اندازه سلامت روح اهمیت می‌دهند بر همین اساس اگر به شهادت نرسند عمری طولانی دارند. چرا که خانه و زندگی سالمی داشته و به شهوات آلوده نیستند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: نیروی انتظامی باید نماد سلامت روح و جسم و پیام آور سلامت برای جامعه باشد. قله انتظار ما و ثمره تلاش پر ارزش شما بزرگواران است تا معلم به آموزگارانی برای من و امثال من باشید.

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: بهشتی که به انسان وعده داده شده است با تولد سالم زندگی سالم و مرگ سالم در اختیار ما قرار خواهد گرفت و امیدواریم ثمره فعالیت‌های شما بزرگواران و نیروی انتظامی دستیابی به همین موضوع باشد.

وی ادامه داد: کوتاهی‌های من و امثال من در آلودگی و بزهکاری افراد نقش داشته است که امیدوارم با این تلاش‌های شما این گونه افراد اصلاح شده و به زندگی بازگردند.