حال تامین اجتماعی خوب است

دکتر سید تقی نوربخش با بیان این مطلب افزود: بدهی مراکز طرف قرارداد و بیمارستانهای دانشگاهی، داروخانه ها و پزشکان و ... بعد از تفاهم با بانک رفاه در حال حاضر به روز پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته اول و در تحویل اسناد پزشکی ۶۰ درصد مبلغ پرداخت می شود، گفت: مابقی مطالبات نیز پس از بررسی سند به مراکز و موسسات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: پرداخت ماهیانه ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان میزان تعهداتی است که سازمان بدون کمک دولت در بخشهای مختلف بیمه ای، درمانی، مستمری بازنشستگی و ... پرداخت می کند و همین موضوع نشان می دهد که وضعیت ما مناسب است و سازمان مشکلی در پرداختهای خود ندارد و با بحرانی مواجه نیستیم.

نوربخش اظهار داشت: سهم پرداخت مطالبات داروخانه های طرف قرارداد در ماه، ۲۰۰ میلیارد تومان است و در مجموع حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت خواهد شد.

وی در مورد پوشش بیمه ای داروهای جدید نیز گفت: برای پوشش داروهای جدید در شورای عالی بیمه که هر ماه در وزارت رفاه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، رفاه و ... برگزار می شود پیشنهاد داده می شود که در نهایت در مورد پوشش بیمه آنها بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.