باید در مسیر توسعه دارو گام برداریم

حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز گفت: امروز دل مردم کشور جز به پیشرفت‌های کشور و توسعه اقتصادی خوشحال نخواهد شد؛ چراکه این کار همه به توسعه اقتصاد و بهبود معیشت مردم و هم به افزایش اشتغال کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: جایگاه ملت و نسل ایرانی فراتر از این چیزی است که سهم امروز ماست و تاریخ مؤید این واقعیت است و این میسر نمی‌شود جز اینکه فضای عمومی کشور، فضای همدلی، مودت و توجه به آرمان‌های انقلابی باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ارزش‌ فعالیت‌های صنعت دارو و تجهیزات پزشکی به صادرات آن است و ما زمانی که بتوانیم بازارهای تشنه منطقه را به‌دست بگیریم، باید به خود ببالیم.

وی ادامه داد: سهم ما از صادرات دارو و تجهیزات بسیار ناچیز است و با رقم مناسب صادرات بسیار فاصله داریم و باید در مسیر توسعه و افزایش صادرات گام برداریم.

هاشمی افزود: در حال حاضر در تمام مذاکرات تلاش بر گسترش صادرات است و صنعت‌گران دارویی باید نقش خود را در تحقق این هدف ایفا کنند.

وی ادامه داد: افزایش صادرات باعث افزایش اشتغال در کشور شده و همچنین افزایش کیفیت و کاهش قیمت در داخل را در پی خواهد داشت که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد شکوفایی در این عرصه باشیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در حوزه دارو همیشه حاشیه‌هایی وجود داشته است که باید سعی کنیم در مقابل آنها مقاومت نشان دهیم و با رفع مشکلات و خلاءهای موجود در مسیر پیشرفت کشور و تعامل با دنیا و بهره‌گیری از دانش‌های به‌روز برای ارتقای ایران اسلامی گام برداریم.