کوچک کردن دولت نسخه شفا بخش اقتصاد

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه 50 درصد کارخانه ها در 10 سال اخیر تعطیل شدند گفت: در 10 سال گذشته بسیاری از کارخانه های صنعتی به سبب سوءمدیریت ها و تحریم ها ظالمانه تعطیل شدند که اکنون لازم است دولت این مسئله را به عنوان بزرگ ترین دغدغه خود در نظر بگیرد به طوری که با حل مسائل شاهد رشد صنایع کوچک و متوسط و رقابتی شدن آن در بازارهای صادراتی باشیم.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: بنده معتقدم با فروش نفت می بایست به جای کالاهای غربی تکنولوژی غرب را به کشور بیاوریم اما متأسفانه درآمد 700 میلیارد دلاری حاصل از فروش نفت را هدر داده ایم چرا که آن را در پروژه های عمرانی و اشتغال به کار نگرفته ایم و لازم به ذکر است که با اجرای برجام می بایست شرایط مدیریت را بهتر از آنچه که اکنون است داشته باشیم.

 

عسگراولادی با اشاره به اینکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه موفق نبوده ایم اظهار کرد: متأسفانه در اهداف برنامه های چهارم و پنجم توسعه  به سبب دولتی بودن، تحریم ها و سوءمدیریت ها نتوانسته ایم موفق باشیم.

وی گفت: اکنون با توجه با اینکه 80 درصد از اقتصاد کشور دولتی است باید گفت که تنها نسخه شفابخش رشد اقتصاد کوچک کردن دولت است.

 

وی تصریح کرد: ایران در صنعت فرش، پسته، خاویار، زعفران به سبب مقاومت توانسته در دنیا سرآمد باشد و با برنامه ریزی های انجام شده به اهداف خود رسیده است و حال اجرای این برنامه در سایر صنایع نیز لازم است.