سردار مؤیدی با اشاره به اینکه ٣۴٠ هزار نفر تا به امروز دستگیر شده‌اند که از این تعداد ١١٠‌ هزار نفر معتاد و مابقی قاچاقچی بوده‌اند، گفت: تاکنون دو‌هزارو ۶٠٠ باند متلاشی و همچنین ١٩٠ آشپزخانه تولید مواد صنعتی در کشور شناسایی شده‌اند که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ٢۵درصدی هستیم.

به گفته وی، تریاک با ۴٠٠ تن، حشیش ٧۵ تن و هروئین، مرفین و سایر مواد مخدر به ترتیب مواد مخدری هستند که در کشور کشف شده است. سردار مؤیدی با اشاره به این مطلب که با تمهیدات انجام‌شده در سال جاری ١١٠ هزار معتاد در تهران جمع‌آوری شده‌اند، گفت: پنج ‌هزار نفر از معتادان ساماندهی شدند. وی در ادامه تصریح کرد: پنج استان سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان‌جنوبی و یزد را برای پاک‌سازی از مواد مخدر در نظر گرفته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره روان‌گردان‌های صوتی گفت: بررسی‌های لازم در این راستا صورت گرفته و این موضوع در حد شنیده‌هاست و هیچ موردی درباره ورود این مواد به کشور گزارش نشده است. یکسری از قاچاقچیان، تریاک را در تخته‌های‌ ام‌دی‌اف جا‌سازی کرده بودند که خوشبختانه با شناسایی پلیس این مدل جدید نیز کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به هلاکت ٦١ نفر قاچاقچی مسلح، گفت: با رعایت مسائل حفاظتی و ایمنی و در سایه آموزش و تشکیل قرارگاه جهادی آموزش، آسیب‌های ناشی از اقدامات پلیسی کاهش یافته و نزدیک به ٧٠ درصد کاهش تلفات خودی و ٢٥ درصد کاهش مجروحان خودی از دست قاچاقچیان را شاهد بودیم. وی افزود: سال گذشته ١٠ نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند که امسال این آمار به سه نفر رسید. همچنین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، از انهدام یک باند ۹ نفره تولید شیشه در کشور خبر داد که عمده این افراد را تحصیل‌کردگان دانشگاهی تشکیل می‌دادند. سردار مؤیدی اظهار کرد: همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از ٢٧٧ روز اقدام اطلاعاتی، شناسایی و تعقیب و مراقبت، موفق به انهدام شبکه تولید مواد مخدر صنعتی جدیدی شدند که با بهره‌گیری از اطلاعات سایر کشورها به دنبال ساخت و تولید مواد صنعتی جدید در کشور بودند.

رئیس‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: این باند که در پوشش شرکت قانونی در حال انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی و علمی برای ساخت ماده جدید شیشه بودند، امکانات ویژه‌ای، ازجمله یک کارخانه بزرگ، تجهیزات خاص و لابراتوارهای تخصصی داشتند و خوشبختانه با هوشیاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند.

مؤیدی خاطر‌نشان کرد: در عملیات پیچیده پلیسی شناسایی و انهدام این باند، ٩ نفر دستگیر شدند که عمدتا از افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی بودند.