بدهی آموزش وپرورش به کارخانجات شیر

منصور مجاوری اظهار داشت:‌ آموزش‌و پرورش تا به امروز بیش از 700 میلیون پاکت شیر بین دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی شهری و روستایی با میانگین 50 نوبت توزیع کرده است.

وی افزود:‌ اعتباری معادل 400 میلیارد تومان از محل هدفمندسازی یارانه‌ها برای توزیع شیر در مدارس کشور توسط دولت پیش بینی شده بود.

مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ متاسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان و مکاتبات متعدد از زمان شروع توزیع شیر مدارس و قول مساعد مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه کمیته ملی شیر مدارس کشور در پایان بهمن ماه، تا به امروز اعتباری از محل هدفمندسازی یارانه‌ها بابت پول شیر مدارس به وزارت آموزش و پرورش پرداخت نشده است.

وی افزود: تمام کارخانجات لبنی طرف قراداد با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها به دامداران و تولید کنندگان شیر بدهکار هستند و با تماس‌های مکرر یا حضور در این وزارتخانه پیگیر مطالبات خود هستند.

مجاوری ادامه داد: با وجود محدویت‌های اعتباری و مساعدت‌های دولت، امیدواریم به منظور تحقق کامل اهداف برنامه توزیع شیر مدارس که یکی از مصادیق توسعه عدالت اجتماعی است و نیزحمایت از تولید کنندگان شیر، نسبت به تامین و تخصیص  اعتبار شیر اقدام شود.