تعزیراتی‌ها امروز به فروشگاه «ه» رسیدند/کشف میوه قاچاق

ماجرای گرانفروشی و کم فروشی موضوعاتی است که عمده تخلفات در حوزه تعزیرات حکومتی را تشکیل می‌دهد.

از آنجا که در ایام نوروز حجم خرید‌های شهروندان بیشتر از گذشته می‌شود گشت‌های تعزیرات بیش از گذشته به محل‌های عرضه کالا و خدمات سرکشی می‌کنند تا حقی از شهروندان تضییع نشود.

از این رو گشت‌های تعزیرات حکومتی که چند روز پیش به فرحزاد رفته و به رستوران‌های این مکان تفریحی سرکشی کرده بودند امروز به یکی از فروشگاه‌های غرب تهران به نام «ه» رفتند.

زن خانه‌داری در مواجه با مسئولان گشت تعزیرات حکومتی گفت: از خرید در اینجا راضی ام اما قیمت ها بالا است و با اینکه می‌گویند ده درصد تخفیف دارد باز هم قیمت ها بالا است اما مواد اولیه تازه است و کیفیت خوبی دارد.

3.4 میلیون جریمه برای گرانفروشی آجیل

کارشناسان تعزیرات کار خود را به واسطه اعتراض این زن از غرفه فروش آجیل و تنقلات شروع کردند. مسئولان به غرفه آجیل رفتند و از مدیر این بخش فاکتور خرید آجیل را جهت بازرسی درخواست کردند.

رییس گشت مشترک تعزیرات حکومتی پس از بررسی‌ها اعلام کرد: بخش آجیل فروشی این فروشگاه زنجیره ای به دلیل گرانفروشی به 34 میلیون ریال جزای نقدی محکوم است.

غرفه فروش آبیموه‌های طبیعی محل دیگری بود که کارشناسان تعزیرات به آنجا رفتند و پسندیان کارشناس بهداشت محیط گفت: آب میوه های موجود در این فروشگاه فاقد مشخصات تولید و پروانه بهداشت و استاندارد است و باید جمع آوری شود.

کارشناس بهداشت گفت: آبمیوه ها سالم است اما چون مجوز عرضه به این شکل را ندارند باید جمع آوری شده و طبق مجوز در محل عرضه تهیه و به فروش برسد.

ماهی اوزون برون خرید 48 تومان فروش 85 تومان!

اما کارشناسان پس از بررسی آبیموه‌های فروحته شده در این فروشگاه به سراغ محصولات پروتئینی رفتند و بررسی نشان داد ماهی ازون برون در این فروشگاه به قیمت کیلویی 85 هزار تومان فروخته می‌شود.

بازرس اتاق اصناف گفت: قیمت سود قانونی برای گوشت سفید 15 درصد است بنابراین تخلف گرانفروشی برای این فروشگاه زنجیره ای ثبت و به رییس شعبه تعزیرات در گشت ارجاع می شود.

اما فیله ماهی شیر هم در این فروشگاه گران فروخته می‌شد.

فیله ماهی شیر که باید 43 هزار تومان به فروش برسد در این فروشگاه زنجیره ای 57200 تومان فروخته می شد که پرونده گرانفروشی تشکیل شد.

اما اتفاق جالبی که افتاد این بود که قیمت ماهی اوزون برون با حضور تعزیرات به 60 هزار تومان تغییر یافت.

و البته فیله ماهی شیر هم برای اصلاح قیمت از داخل یخچال‌ها جمع آوری شد و پس از تغییر اتیکت قیمت مجددا برای فروش عرضه می شود.

مسئولان فروشگاه همکاری لازم را داشتند!

شهرآبادی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی گفت: ما خیلی مکان ها رفتیم اما از همکاری و همراهی مدیران این مجموعه با تعزیرات تشکر می کنیم.

وی افزود: نکته مثبت دیگر اصلاح تخلفات در محل است و در تعزیرات رویکرد ما پیشگیری و اصلاح است. ما مکلف به اعمال قانون هستیم اما اگر اصلاح انجام شود این کار قابل تقدیر است

این واحد 2 میلیون جریمه نقدی شد که در محل اجرای حکم شد

این فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای همچنین به دلیل فروش ماهی گرانتر از قیمت واقعی و سایر تخلفات به 2 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده که البته همانجا پرداخت کرد.

کشف میوه قاچاق آنهم 119 کیلو

تعزیراتی‌ها به راحتی از این فروشگاه بیرون نیامدند و در ادامه بررسی‌هایشان به میوه‌های قاچاق رسیدند.

شهرآبادی گفت: میوه های قاچاق کشف شده در حضور بازرسان اتاق اصناف وزن شد و 119 کیلو میوه قاچاق به بازرسی اتاق اصناف تحویل داده شد.

وی افزود: پرونده تخلف نیز تشکیل و به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز جهت رسیدگی ارجاع می شود.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تصریح کرد: میوه های قاچاق با توجه به ورود غیرقانونی و عدم انجام آزمایش های لازم احتمال خطر برای سلامت را دارد.

بلوبری، منگوستین، سیب زمینی ترکیه‌ای و هویج آلمانی چند نوع میوه‌ای بود که از این محل کشف و ضبط شد.