گیاهان کاهش دهنده چربی خون

گیاهان کاهش دهنده چربی خون عبارتند از :

تخم شوید (Anethum Graveolens) : در داروخانه ها دارویی بنام آنتوم موجود است که بصورت قرص است و حاوی شاه تره، کاسنی و شوید می باشد. این دارو پایین آورنده چربی خون است. این دارو که بیشترین ماده مؤثر آن شوید است، طبیعت گرم دارد.

شوید : در کسانی که ترش می کنند و سوزش سر دل دارند خیلی مؤثر است. همچنین زیاد کننده شیر و لاغر کننده است. پایین آورنده چربی خون نیز هست. (قطره دیل سان)

کاسنی(Chicore): به نام عربی آن الهندبا است در حدیثی از حضرت محمد آمده است : برگی از کاسنی نیست مگر قطره ای از بهشت بر آن باشد. کاسنی تقویت کننده معده، ضد درد و ضد تب است و در درد چشم، بیماری های کبدی، یرقان، قلنج نارسای کلیوی و در بیماری های اعصاب از آن استفاده می شود. کاسنی طبیعت سرد دارد.

شاه تره : طبیعت سرد دارد و از گیاهان دیگر در فرآورده آنتوم است. این گیاه تصفیه کننده خون، صفرا آور، بر طرف کننده خارش های جلدی و اشتهاء آور است و در درمان یرقان و تصلب شرائین نیز از آن استفاده می شود. از عرق آن بعنوان تقویت کننده و اشتهاء آور استفاده می شود.

آرتیشو - کنگر فرنگی (Cynara Scolymus): پایین آورنده کلسترول خون است (قطره سینا بیل)

سیر : پایین آورنده فشار خون و چربی خون است و اثرات ضد میکروبی نیز دارد و طبیعت گرم دارد.

یک نسخه پیشنهادی درمانی جهت رفع چاقی و چربی زیاد

برگ و ریشه گل قاصد یک قسمت

برگ نعناع هفت قسمت

برگ سنا بیست قسمت

طرز تهیه و مقدار مصرف :

مقدار یک قاشق غذا خوری از داروی فوق را که قبلا کوبیده شده باشد با 250 میلی لیتر آب جوش مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و  روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید.