داستن واقعیت ها و اطلاعاتی در مورد جستجوی گوگلی کمک فراوانی میکند که بتوان به شکلی جدی تر و با نگاهی دقیق تر اهمیت و عظمت این کسب و کار را مشاهده کنیم. این همان چیزی است که نشریه «بیزینس اینسایدر» به آن پرداخته است. واقعیت هایی در مورد عظمت جستجوی گوگل

در ابتدا سفری در خاطرات. در سال 1997 موتوز جستجوی گوگل شبیه به این صفحه بود:

واقعیت‌هایی جالب و شگفت در مورد گوگل

در سال 1998 یعنی همان سالی که موتور جستجوی گوگل به شکل رسمی عرضه شد کاربران روزانه به شکل میانگین 500 هزار جستجوی اینترنتی را از طریق آن انجام میدادند. در حال حاضر به شکل متوسط 2.3 میلیون جستجوی اینترنتی از طریق گوگل در هر «ثانیه» انجام میشود. یعنی برابر با 100 میلیارد جستجو در هر ماه.

جالب است بدانید که گوگل قبل از نمایش نتایج برای هر جستجو بیش از 200 عامل مختلف را در نظر میگیرد و همه این پردازش را در یک هشتم ثانیه انجام میدهد.

اکنون کاربران اینترنت به حدی به گوگل و جستجو از طریق آن وابسته شده اند که وقتی در سال 2013 سرویس ها و خدمات این شرکت برای 5 دقیقه از کار افتاد ترافیک جهانی اینترنت برابر با 40% کاهش یافت.

ایندکس جستجوی گوگل چیزی در حدود 100 میلیون گیگابایت داده را در بر دارد. یعنی برابر با 100 هزار حافظه 1 ترابایت برای 100 هزار کاربر!

واقعیت‌هایی جالب و شگفت در مورد گوگل

هرچند بسیاری از کاربران در مرورگرهای خود برای انجام جستجوی اینترنتی به هیچ وجه به دامنه Google.com مراجعه نمیکنند، اما با این وجود شرکت گوگل بسیاری از دامنه هایی که احتمالا تلفظ های اشتباه از دامنه اصلی باشد را خریداری کرده است. دامنه هایی نظیر Gooogle.com، Gogle.com، Googlr.com و مانند آن. اگر برای شما هم جالب است، این شرکت حتی دامنه 466453.com را نیز به نام خود ثبت کرده است:

واقعیت‌هایی جالب و شگفت در مورد گوگل