کشور در رکود عجیبی قرار دارد

محمد براری عصر امروز در همایش گروه مشاوران کسب و کار با عنوان «دوست خوب» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: مسیر اقتصادی کشور از دو پنل موازی، کارآفرینی و جوانان می‎گذرد تعریفی که از کارآفرینی می‎دانیم تغییر در وضع موجود است اگر کسی در جهت آب حرکت کند نمی‎تواند تفکر نوآورانه و خلاقانه داشته باشد لازمه تغییر داشتن قدرت ریسک است.

وی با اشاره به اینکه قدرت ریسک‎پذیری در مسیر جوانان و کارآفرینی وجود دارد، تصریح کرد: جوانان افرادی هستند که می‎خواهند با کنار گذاشتن محافظه‎کاری و ایجاد تغییرات کارآفرینی را از خودشان بروز دهند.

سیستم نظام آموزشی ایران کارآفرین‎پرور نیست کارمندپرور است

مدیر توسعه تشکل‎های اتاق بازرگانی ایران افزود: کشور باید از مسیر جوانان و کارآفرینی عبور کند، کشور در دوره خاصی است و در دوران رکود عجیبی قرار داریم خیلی افراد ورود هیئت‎های خارجی را تهدید می‎دانند ما نیز موافق هستیم اگر ورود این هیئت‎ها بخواهد تولید را تحت‎الشعاع قرار دهد و صرفا نگاه تجاری وجود داشته باشد.

براری تاکید کرد: ایده‎های خلاقانه اگر به فضای موجود تزریق نشود شرایط را سخت می‎کند، بزرگترین کارآفرینان دنیا عمدتا زیر 40 سال دارند شرکت گوگل، مایکروسافت و فیس‎بوک بسیار جوان هستند و توانستند نیازها را بسنجند و به هدف مطلوب برسند و اقتصاد و زندگی را تحت‎تاثیر قرار بدهند.

وی بر لزوم راه‎اندازی استارت‎آپ در شهرستان گرگان تاکید کرد و بیان داشت: یکی از آسیب‎های جدی که کارآفرینی در کشور با آن مواجه است سیستم نظام آموزشی ایران کارآفرین‎پرور نیست کارمندپرور است خروجی مدارس و دانشگاه‎ها متاسفانه کمکی به بنگاه‎های اقتصادی و بخش خصوصی نمی‎کند حتی نمی‎تواند ایده خلق کند.

گرگان سوئیس ایران است

مدیر توسعه تشکل‎های اتاق بازرگانی ایران افزود: شرایط در حال تغییر است باید فکر کنیم تا فرهنگ تفکر و خردورزی و پرورش ایده‎های نو را در کشور راه‎اندازی کنیم.

براری ابراز امیدواری کرد سال آینده با همت جوانان ایده‎ها در اختیار فعالان خصوصی و سرمایه‎گذاران قرار بگیرد تا شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به اینکه گرگان سوئیس ایران است، بیان داشت: گرگان به لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا، چند فرهنگ داشتن و چندزبان بودن از ظرفیت بالایی برخوردار است که می‎تواند در عرصه‎های مختلف پیشرو باشد.