رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره اعتراض فرمانداری به تعیین نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس، مینی بوس و مترو، با بیان اینکه دولت سهم خود در توسعه حمل و نقل عمومی و یارانه بلیت مترو و اتوبوس را به موقع و کافی پرداخت نمی کند، اظهار کرد: با افزایش هزینه های جاری و نگهداری وسایل حمل و نقل عمومی و مترو، اگر بهای بلیت افزایش معقول نداشته باشد در آینده نزدیک، شاهد استهلاک ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش خدمات از جمله افزایش سرفاصله ورود مترو و اتوبوس به ایستگاه ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فرمانداری رفتار دوگانه ای در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و اعتراض به مصوبه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی بر اساس نگاه حاکمیتی صورت می گیرد، گفت: اگر دولت سهم خود را در بخش حمل و نقل عمومی به موقع و کامل پرداخت کند شاید بتوان با عدم افزایش کرایه ها موافقت کرد، اما با رویه کنونی این کار شدنی نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید با کاهش خدمات در ناوگان حمل و نقل عمومی به مردم آسیب رساند، تاکید کرد: بر اساس اسناد موجود دولت 14 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته به شهرداری تهران دارد. اگر این مطالبات به موقع پرداخت شود رفاه مردم تامین خواهد شد.

حافظی پیشنهاد کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی و حمل و نقل عمومی و مترو معادل افزایش نرخ تورم برای شش ماه ابتدای سال جاری داشته باشیم تا در صورت پرداخت سهم دولت، شش ماه دوم بدون افزایش بهای بلیت خدمات حمل و نقل عمومی و مترو و تاکسی به شهروندان ارایه شود در غیر این صورت از شش ماه دوم امسال افزایش کرایه ها بر اساس مصوبات شورای شهر تهران خواهد بود .