فروش مواد مخدر از طریق اینستاگرام

فروشندگان مواد مخدر با استفاده از نرم‌افزارهای اینترنتی همچون «اینستاگرام»(Instagram)، «تیندر»(Tinder) و «کیک»(kik) برای پیدا کردن مشتریان خود از میان قشر جوان استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش گاردین، همه‌گیر شدن رسانه‌های اجتماعی و محبوبیت آنها در میان جوانان موجب شده است که فروشندگان مواد مخدر شعبه‌ای از فروشگاه سیار خود را با استفاده از سیستم عامل و برنامه‌های مدرن و جدید به فضای مجازی منتقل کنند.

افراد با استفاده از یکی از این نرم‌افزارها برای ورود به فضای مجازی استفاده می‌کنند و می‌توانند به میزان ماده مخدری که نیاز دارید و با هر کیفیتی دست یابند.

طبق این گزارش ماده مخدری که در حال حاضر در انگلیس بیشتر از این طریق خرید و فروش می‌شود «مفدرون»(mephedrone) است.

از این طریق افراد با هر شرایط سنی می‌توانند هر چیزی از دارو و مواد شیمیایی تحقیقاتی گرفته تا مواد مخدر را به راحتی خریداری کنند.

این خرید فرایندی بسیار ساده دارد و از طریق قواعدی که در پلت فورم فضای مجازی وجود دارد و از آن تحت قاعده «هشتگ زدن» تعبیر می‌شود استفاده می‌شود.

پرداخت هزینه و دریافت مواد مخدر هم به صورت چهره به چهره با فروشنده و هم به صورت آنلاین و از طریق کارت‌های «بیت‌کوین»(bitcoin) و پرداخت سریع مانند «وانیلی ویزا»(Vanilla Visa) انجام می‌گیرد.