معوقات بانکی دانه درشت‌ها کمتر شده است

غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و چهارمین نشست خبری خود به موضوع معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم مهم این است که بانک‌ها و بانک مرکزی کاری کنند معوقات بانکی ادامه نیابد اما طبق آخرین آماری که دریافت کردم معوقات بانکی در سال گذشته و سالهای قبل از آن کم نشده است. اما نکته جالب کاهش معوقات بانکی افراد دانه درشت در سال گذشته است.

وی توضیح داد: به عنوان مثال فردی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داشت و معوقات برخی افراد دیگر نیز بالغ بر دو یا چندین هزار میلیارد تومان بود. بدهکاران برخی از این معوقات درسال 94 بازداشت شدند و براثر بازداشت‌های صورت گرفته پای میز آمدند و توافقاتی با بانک‌ها حاصل کردند که امیدواریم در این توافقات خللی وارد نشود و معوقات وصول شود.

سخنگوی دستگاه قضاییه اعلام کرد که از دادستان‌ تهران خواسته است موضوع معوقات بانکی را به طور مستمر پیگیری کند.

اژه‌ای در ادامه به مشکلات بودجه‌ای دستگاه قضا درسال 94 اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی از لحاظ بودجه به شدت در مضیقه است و متأسفانه آن مقداری که تخصیص داده بودند و حتی چکش صادر شده بود ندادند که امیدواریم درسال 95 تخصیص داده شود. البته مسئولان دولت قول دادند در فروردین ماه این تخصیص صورت گیرد که اگر انجام نشود با مشکل مواجه می‌شویم.

وی از دیگر مشکلات دستگاه قضایی کمبود کادر قضایی و اداری خواند و گفت: در سال 94 با تلاش‌های صورت گرفته بیش از هر سال دیگر یک هزار و 88 نفر به قضات دستگاه قضایی اضافه شدند.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: یکی از مشکلات جدی که همواره داشته و داریم و پیوسته از دولت و مجلس درخواست کمک کردیم، کمبود نیروی اداری است چرا که به ازای هر قاضی حدود سه کارمند نیاز است و اگر دولت مساعدت کند حداقل سه هزار کارمند برای یک هزار قاضی جذب شده در سال گذشته نیاز داریم.