ایجاد نارضایتی، کاهش خدمات و افزایش اعتراض در بین پرستاران

حسین‌علی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه مبحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران هنوز دچار چالش است ، اظهار کرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران جزو اقداماتی است که از ۹ سال پیش توسط مجلس تصویب شده است ولی در مرحله منابع مالی متوقف شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شورای عالی بیمه سلامت باید بعد از بررسی منابع مالی آن را به تصویب برساند و سپس مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته و در ‌‌نهایت ابلاغ و اجرایی شود.

شهریاری، با بیان اینکه در حال حاضر این موضوع از حوزه اختیارات وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی خارج شده است، افزود: بهانه‌ای که در حال حاضر از طرف مسوولان وجود دارد کمبود منابع مالی است که می‌گویند اجرای این طرح به ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد که باعث شده این قانون بلاتکلیف بماند.

نگرانی و اعتراض جامعه پرستاران از اجرایی نشدن تعرفه گذاری خدمات پرستاران توسط دولت

وی با ابراز تأسف از بلاتکلیف ماندن این قانون گفت: این مسئله باعث نگرانی زیاد جامعه پرستاری شده که البته حق دارند چرا که این قانون ۹ سال پیش تصویب شده ولی دولت هنوز آن را اجرا نکرده است.

ایجاد نارضایتی، کاهش خدمات و افزایش اعتراض در بین پرستاران

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان عنوان کرد: از عواقب اجرایی نشدن این گونه دستورالعمل‌ها ایجاد نارضایتی در بین کارکنان در حوزه‌های مختلف است، همچنان که در حال حاضر جامعه پرستاران به این معضل دچار شده‌اند که قطعاً کیفیت خدمت‌رسانی را کاهش داده، باعث اعتراض در بیمارستان‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شود و در ‌‌نهایت آسیب‌هایی بیماران را تهدید می‌کند.