امرار معاش از طریق دستفروشی قانونی نیست/ شهرداری قانون را اجرا کند، دستگاه ها همراهی

گروه اجتماعی - مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به این که شهرداری در برخورد با سد معبر و دستفروش ها موظف به اجرای قانون است، عنوان کرد: همواره در کشور افرادی وجود دارند که می خواهند از طریق دستفروشی امرار معاش کنند اما باید بدانیم این موضوع بر خلاف قانون است.

وی با اشاره به این که تمامی دستگاه ها و افراد در مقابله با پدیده دستفروشی  و اجرای تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری هاباید با مدیریت شهری همکاری لازم را داشته باشند، گفت: بازار روز و نیز بازارچه های خوداشتغالی فراوانی در سال های گذشته ایجاد شده است. سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته است تا فروش این افراد در فصول مختلف نظام مند و ساماندهی شده باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که دستفروش ها باید در نقاطی که بازار و کسبه حضور ندارند مستقر شوند، خاطرنشان کرد: کسبه و بازاریان برای سرپا نگه داشتن مغازه خود مخارج زیادی را از هرینه های جاری تا مالیات بر عهده دارند در حالی که فروش آنها در تمام ایام سال رونق ندارد، وضعیت اقتصادی حال حاضر نیز مزید بر علت شده . لذا می توان به آنها حق داد که نسبت به حضور دستفروش ها مقابل مغازه هایشان همانند کسبه امیر اکرم اعتراض و برخورد داشته باشند.