علی جعفریان در مراسم رونمایی از خط تولید داروهای جدید،‌ گفت:‌ این داروهای جدید قرار بود همزمان با 22 بهمن سال گذشته رونمایی شود اما به دلیل تراکم کارها میسر نشد، مرکز رشد دارویی دانشگاه تهران از سال 82، به عنوان مرکز رشد فناوری دارویی نامگذاری شده که 21 شرکت در این مرکز مستقر شده و 8 شرکت فعال دارد و تا کنون 22 محصول در دوزهای متفاوت که اغلب ضد سرطان بوده و گران‌قیمت تولید کرده است.

وی با اشاره به صرفه‌جویی ارزی قابل توجه این داروها گفت:‌ ایجاد سرمایه‌گذاری در این عرصه به بازگشت سریع صرفه‌جویی ارزی منجر می‌‌شود.

وی گفت: به عنوان نمونه در زمینه دارویی ضدسرطان سینه هرسپتین زمانی که تولید شد معضل جدی بود چون به دلیل هزینه نمی‌توانستیم آن را تولید کنیم به همین دلیل پروتکلی برای بیماران ضروری ایجاد کردیم.

وی قول داد: 10 محصول جدید دارویی در سال 95، توسط این مرکز رشد فناوری دارویی تولید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ اکنون به عنوان مرکز رشد فعالیت می‌کنیم اما اگر در نزدیکی این مرکز پارک فناوری ایجاد شود زنجیره تولید دارو تکمیل خواهد شد ما مجوز ایجاد پارک را در وزارت بهداشت پیگیر هستیم که اگر محقق شود با سرعت بالا می‌توانیم به ارزش افزوده جدی در مسیر اقتصاد مقاومتی برسیم.