دژبان؛نماد پلیس منظم ومتدین

سردار محمدجواد زاده کمند در گردهمایی فرماندهان حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت باسعادت امام زمان (عج)، اظهارداشت: انشاءالله خداوند متعال این توفیق را به همه ما عنایت کند که جزء منتظران واقعی آن حضرت بوده و به وظایف تعریف شده یک منتظر واقعی واقف بوده و آن را عمل کنیم.

وی ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در این روز، یاد و خاطره بزرگ مردانی که با پیروی از رهنمودهای امام بزرگوارمان حماسه ای بی نظیر آفریدند و با پایداری و مقاومت مسیر دفاع مقدس را کاملا تغییر بدهند، گرامی می داریم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: منطقی که امام با آن توانست انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرده و به پیروزی برساند، منطق «غلبه نیروی ایمان بر ابزاردر شرایط نابرابر» بود.

سردار زاده کمند به حمایت و پشتیبانی ۶۴ کشور دنیا از رژیم بعثی عراق که از میان آنها دو ابرقدرت نیز بودند، اشاره کرد و گفت: این کشورها، با انواع سلاح ها اعم از ممنوعه و شیمیایی، تکنولوژی های پیشرفته، صدها میلیارد دلار و حتی از لحاظ نیروی انسانی و.. رژیم عراق را مورد حمایت قرار می دادند اما جوانان غیورمند کشورمان با اراده و ایمان ولی با دست های خالی با این منطق در مقابل رژیم بعثی ایستادند و بعد از هشت سال مقاومت، پیروزی را نصیب کشورمان کردند.

وی خاطرنشان کرد: منطقی که نه فقط در فضای دوران دفاع مقدس بلکه در تمامی عرصه ها از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، راهگشا و راه حل بسیاری از معضلات بوده و کارآمدی اش را نه یک بار بلکه دهها بار به اثبات رسانده؛ به دنبال موفقیت هستیم و پیروزی صرفاً با تکیه بر همین منطق امکان پذیر است.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال از بین بردن اسلامیت نظام ما هستند، تصریح کرد: بنا به فرمایشات گهربار امام راحل(ره) "ملت مسلمان ایران بدانند که شرق و غرب به دنبال از بین بردن اسلامیت این نظام هستند نه از ایجاد رابطه با آنها خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنها رنجور شوید، با چشمانی باز به آنان خیره شده و آنها را لحظه ای آرام نگذارید که اگر آرام بگذارید لحظه ای آرامتان نمی گذارند".

سردار زاده کمند تصریح کرد: تحقق فرمان امام (ره) قطعا با تکیه بر ابزار برای ما میسر نیست بلکه این منطق است که به ما کمک کنند بتوانیم در مقابل استکبار و دشمنان اسلام که امروز تمام قد در برابر اسلام ایستادند مبارزه کنیم، پیروز شویم؛ به عنوان سربازان ولایت و به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا "مجاهدان واقعی فی سبیل الله" برای مقابله با تهدیدات دشمنان و حضور در عرصه های سخت مأموریتی که امروز سخت تر از دوران دفاع مقدس است نیازمند این هستیم که بتواند این منطق معنویت، اخلاص، تدین و انقلابی گری را تقویت کند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام حسین (ع) که فرمودند" شما جوانان عزیز باید این تاریخ را با عزتش نگه دارید، خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی در میدانی که از جنگ نظامی سخت تر است، تصریح کرد: روز به روز که جلوتر می رویم مخصوصا برای نیروی انتظامی که در خط مقدم مبارزه با توطئه ها و تهاجم های فرهنگی و نرم دشمن قرار دارد این مسئولیت ها پیش از پیش سنگین تر می شود؛ نیازمند این هستیم که برای مبارزه در این میدان و کسب موفقیت در این میدان از ابزارهای ویژه استفاده کنیم.

سردار زاده کمند خاطرنشان کرد: امروز در نیروی انتظامی، فضای روحیه جهادی، اخلاص و معنویت بیش از گذشته حاکم است.

وی ادامه داد: با تبعیت محض از ولایت بایستی خود را به انجام فرامین مکلف بدانیم، امروز نیروی انتظامی به سمت خواسته اصلی مقام معظم رهبری که آن هم تبدیل پلیس به پلیس متدین و انقلابی است، حرکت می کند.

سردار زاده کمند ضمن تقدیر از مجاهدت، تلاش و همت والای مجموعه فرماندهی حفاظت از شخصیت ها و دژبان در انجام ماموریت هایشان اظهار داشت: شما عزیزان، در این حرکت جهادی و تبدیل پلیس به پلیس متدین و انقلابی نقش ویژه ای دارید.

این مقام عالی انتظامی خاطرنشان کرد: دژبانی بایستی متدین ترین، منضبط ترین و با اخلاق ترین افراد عهده دار این مسئولیت باشند؛غالب این عزیزان که در مجموعه دژبان خدمت می کنند از این ویژگی برخوردارند.

سردار زاده کمند ادامه داد: ما نه در تنها در این فرماندهی بلکه در نیروی انتظامی قانع به وضع موجود نیستیم باید در تمامی زمینه ها به خصوص در مباحث اعتقادی، سیاسی و معنوی روزبه روز گام های موثرتری برداشته و به سمت تعالی پیشرفت داشته باشیم.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه های پیش بینی شده ،سازمان باید در حرکت به جلو و حال روز به روز نوشوندگی باشد و در این راستا باید ابعاد مختلف را در نظر گرفت.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه خطاب به کارکنان این مجموعه عنوان کرد: شما باید نشر دهنده بهترین ویژگی های سازمان باشید، انتظاری که از شما داریم در حرفه خودتان جزء بهترین ها باشید.

وی افزود: روزمرگی یکی از آفت های اصلی این شغل است چه در دژبان و چه حفاظت از شخصیت ها نباید بگذاریم روزمرگی بر ما مسلط شود.

سردار زاده کمند بیان کردند: روزآمدی در تخصص، امروزه تهدید ها بسیار متفاوت از گذشته شده است. آموزش کارکنان را باید روزآمد کنیم. یکی از موضوعاتی که باید دقت کنیم پرهیز از ورود به حاشیه ها نباید غفلت بورزیم.

وی افزود: توسل و توکل به خدا و منویات یکی از رمزهای پیروزی این است که اگر با خدا باشیم خدا حتما با ماست این وعده الهی است اگر توجه به خدا داشته باشیم پشتیبان قوی مثل خدا را خواهیم داشت. آبروی شما آبروی مجموعه است اگر کوچگترین خطایی داشته باشیم تأثیرش در تمام مجموعه هاست