ناوگان مترو تهران باید دو برابر شود/ انتقاد از خرید واگن خارجی با وجود توانمندی های داخلی

گروه اجتماعی- احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز  با ابراز نگرانی در خصوص کسری شدید ناوگان مترو در تهران عنوان کرد: در حال حاضر عمده بودجه شهر به سمت احداث تونل، ریل گذاری و ایجاد مجتمع های ایستگاهی هدایت می شود این در حالی است که در حال حاضر ناوگان مترو با مشکلات جدی چه در بحث بهره برداری و چه در بحث توسعه مواجه است.

 

وی با اشاره به این که با شبکه موجود برای تامین سرفاصله مناسب برای قطارها به یک هزار واگن نیاز است، عنوان کرد: این به معنی نیاز به دو برابر شدن تعداد ناوگان موجود در متروی تهران است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که ساخت واگن موضوعی زمان بر است، ادامه داد: در مواجه با کمبود زمان برای ساخت واگن معمولا به سفارش  خرید از خارج کشور دست می زنند اما با مشکل اشتغال در کشور و  نیز وجود چند مجموعه داخلی که توانایی تولید واگن را دارند باید هم اکنون تولید واگن را در دستور کار داشته باشیم.

دنیامالی با بیان این که شهرداری تهران می تواند بخشی از بودجه خود در حوزه مترو را به عنوان پیش پرداخت و سرمایه درگردش شرکت های داخلی تولید واگن اختصاص دهد، گفت: در این صورت می توان گام موثری در افزایش تولید داخل برداشت. کشور ما در حوزه تامین واگن توانمندی های خوبی دارد و توانسته این موضوع را به خوبی بومی کند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در صورت تحقق این موضوع فرصتی برای سایر شهر های کشور نیز ایجاد می شود که واگن متروهای خود را در کشور و در تهران تامین کنند.