مجازات روزه خواری، تنها پاسخگوی 5 درصد از ناهنجاری ها است

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نظر  گرفتن مجازات روزه خواری برای مبارزه با روزه خواران، پاسخگوی تنها 5 درصد از ناهنجاری های این بخش خواهد بود، اظهار داشت: برای مبارزه با روزه خواری، اقدامات فرهنگی باید در اولویت حل این مسائل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ،95 درصد اقدامات در بستر مسائل فرهنگی پاسخگو است ،تصریح کرد:  در بخش مبارزه با روزه خواری و تاثیر گذاری بیشتر در میان مردم، بهتر است با اقدامات فرهنگی، ناهنجاری ها و دهن کجی به ارزش ها را کاهش دهیم، در غیر این صورت فقط با در نظر گرفتن مجازات، مشکل اصلی حل نمی شود.

ابوترابی ادامه داد: البته در نظر گرفتن مجازات برای افرادی که ممکن است با هدف خاصی در ملأ عام روزه خواری کنند، امری ضروری بوده تا موجب ارتقاء امنیت اخلاقی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه  شود.

وی افزود: در بسیاری از مواقع بنا به نظر قاضی و وضعیت متنبه شدن متهم، مجازات روزه خواری را می توان از شلاق به جزای نقدی تغییر داد.

نماینده مردم نجف آباد گفت: با وجود ضرورت مجازات مبارزه با روزه خواری، فراهم سازی اقدامات فرهنگی از جمله عرضه محصولات فرهنگی در مساجد، ایجاد کلاس های آموزشی و ... در زمینه توجه به ارزش های دینی ، تاثیر گذار تر خواهد بود.