پارچه‌های داخلی شاید فقط در زمینه تولید «مقنعه» پاسخگو باشد

مدینه فاضل پور، مدیر بازرگانی یک تولیدی محصولات حجاب است که امسال هم طبق سنوات پیش در نمایشگاه عفاف و حجاب که در محل مصلای تهران برقرار است شرکت کرده و بیش از 60 نوع محصول حجاب و عفاف اعم از چادر، مقنعه، روسری و... دارد و 8 سال است که در زمینه تولید محصولات حجاب فعالیت می کند.

فاضل پور با اشاره به اینکه 25 نیروی کار خانم در این تولیدی فعالیت می کنند، درباره صرفه اقتصادی در این بخش از تولید می گوید: من وهمکاران من قطعا اگر فقط دنبال اهداف مادی بودیم هر شغل دیگری داشتیم سود بیشتری برای ما داشت من به خیلی از این افراد آموزش داده ام و بعد از آموزش، خودشان رفته اند و کار مستقل را شروع کرده اند. دختران جوان زیادی داریم که خانواده با فعالیت خارج از خانه آنها مخالف هستند ولی وقتی محیطهای کار شبیه ما را می پسندند و با اشتغالشان موافقت می کنند.

وی درباره بحث تولید داخل در محصولات حجاب نیز معتقد است:  اگر تولید مناسب در داخل باشد من مجبور نیستم برای تامین جنس، هزینه مضاعفی را متحمل شوم  متاسفانه شاید فقط در زمینه تولید مقنعه پارچه های داخلی ما مناسب و پاسخگو باشند. اکثر کارهای ما خارجی است و من می ترسم همین مونتاژ هم به زودی توسط چینی ها انجام شود و درکل همه چیز تعطیل شود، ما توانایی تولید داخلی وامکاناتش را داریم ولی گویا میل کافی به انجام این کار در کشور نیست.

فاضل پور در خصوص علت تنوع بسیار در محصولات حجاب هم گفت: استقبال مخاطبان از محصولاتی مثل ساق، سنجاق و روسری باعث شده تا تنوع محصولات ما هم بالا برود.

وی درباره برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب به ویژه در ماه مبارک رمضان نیز تصریح کرد: پوشاک حجاب تبلیغات کافی ندارد و همه مردم هم شاید همیشه مخاطبش نباشند در جامعه می بینید که میل به حجاب شاید کم نشده باشد ولی مشوق آنچنانی هم نداریم برگزاری این نمایشگاههاست که می تواند برای ما مفید بوده و پل ارتباطی تولید کننده و مخاطب را برقرار کرده و افزایش دهد.

فاضل پور درباره استقبال مشتری ها از جنس ایرانی می گوید: باور نمی کنید علی رغم عده ای که بسیار متمایل به خرید اجناس خارجی هستند در بحث محصولات حجاب عده ای هم کاملاً مخالف خرید جنس خارجی هستند ما حریر ترک را با کلی وقت و هزینه دور دست دوز می کنیم و به عنوان کالای ایرانی ارائه  می دهیم اما مشتری به ما می گوید جنس کار ترک نباشد علتش هم برمی گردد به حمایت ترکیه از داعش. شما نگاه کنید چقدر مردم آگاهانه خرید می کنند قطعا اگر تولید مناسب داخلی باشد و کیفیت و قیمت مناسب ،مردم به سمت تولید داخلی رومی آورند.

وی در پاسخ به اینکه چقدر مسئله مافیای واردات چادر مشکی در کشور را قبول دارد نیز تصریح کرد: همه ما به نوعی از این موضوع آسیب می بینیم یکی در این بازار، آشنا دارد پارچه برایش 6000 تومان می آید برای من 14000 تومان، آن کارش را 10 تومان می فروشد و من مجبورم با تزئینات روی کار بتوانم کارم را بیشتر بفروشم، چرا؟ چون واسطه های مسیر رسیدن من به کالا بیشتر از اوست.