میانگین حقوق مدیران وزارت بهداشت 20 میلیون تومان

ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با حقوق مدیران این وزارتخانه و آمارهایی که رئیس دیوان محاسبات اعلام کرده است، گفت: حقوق 40 میلیونی 8 مدیر دولتی که اعلام شده است مربوط به 950 مدیر بوده و همه مدیران و صحبت‌های دیوان محاسبات و دادستانی در ارتباط با میانگین حقوق مدیران وزارت بهداشت که 20 میلیون تومان است کاملاً درست است.

وی افزود: این حقوق مطابق قوانین کشوری بوده و درصد قابل توجهی از مدیران ما نیز هیأت علمی هستند لذا بر اساس اینکه قضات و اعضای هیأت علمی  نسبت به بقیه افراد حقوقشان بالاتر است در وزارت بهداشت نیز این مسأله وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در ارتباط با کارانه‌ها نیز رقم‌های آن را اعلام کرده‌ایم و در دیوان محاسبات گفته‌اند حقوق‌های مدیران در وزارت بهداشت قانونی و غیرمتعارف است البته قید قانونی درست است.

حریرچی اضافه کرد: ما از تعدادی از پزشکانمان درخواست می‌کنیم که در بخش دولتی کار کند و این افراد خدمات با تعرفه دولتی به مردم ارائه کرده و ما بر این اساس با آنها پرداختی‌هایی را ارائه می‌دهیم. این سیستم از سال 76 و در تمام دوره‌ها وجود داشته است.

وی اظهار داشت: در طی سال‌های متمادی مدیران وزارت بهداشت با هر گروه سیاسی از پزشکان و اساتید برجسته انتخاب شده که خود فعالیت طبی قابل توجه داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعدادی از پزشکان وزارت بهداشت فعالیت طبی در بخش خصوصی و بخشی در بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کردند و این درصد طبابت برای آنها درآمد ایجاد می‌کند مثلاً در روز تعطیل در بیمارستان خدمات درمانی ارائه کرده و در ازای آن دریافتی دارند.

حریرچی با تأکید بر اینکه حقوق مدیران وزارت بهداشت بر اساس قوانین مصوب است، گفت: همه چیزها در ارتباط با حقوق مدیران وزارت بهداشت منطبق بر مصوبات قانونی بوده ولی کارانه‌ها متفاوت‌ و غیرمستمر است و میزان آن از حداقل تا حداکثر وجود دارد.