نشانه های واضحی که می گوید کم تحرک هستید

پیوسته خسته هستید

 اگر با وجود استراحت و غذای کافی تمام مدت احساس خستگی می کنید، شاید تنها چیزی که احتیاج دارید کمی تحرک بیشتر باشد. شاید این دو متضاد با هم به نظر بیایند، اما تحقیقات دانشگاه جورجیا نشان داده تنها 20 دقیقه ورزش هوازی سه مرتبه در هفته سطح انرژی را تا 20 درصد افزایش می دهد. محققان از اینکه ورزش چگونه مستقیما روی سیستم عصبی مرکزی برای کاهش خستگی تاثیر می گذارد گفتند. حرکت باعث افزایش انرژی می شود پس می توانید این را برای خود یک انگیزه برای شروع ورزش قرار دهید.

تجربه درد به صورت ناگهانی

همه ما یکی از این صبح ها داریم بیدار می شویم و پایین کمر، زانو، یا شانه ها ناگهان می گیرد، با اینکه شاید فکر کنید برای از بین رفتن درد و گرفتگی باید صبر کنید، جیم کاراس مربی خصوصی ورزش می گوید: توصیه می کنم بدنتان را به حرکت در بیاورید. عضلات خود را حرکت دهید، مفاصل را شل کنید، و کاری کنید خون در مناطقی که احساس درد و گرفتگی دارید جریان پیدا کند تا التیام بیابید. حتی بیمارانی که با شرایط مزمن و طولانی مدت مانند آرتریت روماتوئید درگیر هستند نیز وقتی ورزش را به صورت روزانه پیش می گیرند شاهد بهبود اوضاع خود هستند.

دچار استرس شده اید

تحقیقات نشان داده از سال 1983 تا به امروز استرس در زنان 18 درصد و در خانم ها 24 درصد افزایش پیدا کرده است. دلیل این افزایش استرس سبک زندگی های امروز و بالا رفتن مشغله افراد است. اما می توانید با سه یا چهار مرتبه پیاده روی 20 تا 30 دقیقه ای در هفته این میزان استرس را تا حدود زیادی کاهش دهید. اگر درگیر استرس های شغلی یا هر نوع استرس دیگری شدید شاید بهترین کار این است که دقایقی بیرون بزنید و کمی پیاده روی داشته باشید.

هورمون ها به مراقبت بیشتری احتیاج دارند

ورزش یکی از بهترین راه ها برای کمک به تنظیم هورمون ها است و شاید وقتی میزان تاثیرش روی طرز فکر، ظاهر و احساستان را ببینید متعجب شوید. برای مثال تحرک سطح تستوسترون را تقویت می کند که موجب افزایش سوخت و ساز، تثبیت ظاهر جوان پوست، و بهبود عملکرد مناسب ذهن می شود.

گوارشتان دچار مشکل می شود

3 دقیقه دویدن یا پیاده روی با سرعت بالا تنها باعث افزایش اشتهایتان برای شام نمی شود بلکه به هضم آن نیز کمک می کند. ورزش هوازی باعث افزایش تنفس و ضربان قلب می شود، که در طول زمان باعث بهبود انقباض عضلات درونی است. در نتیجه غذایی که هضم کردید سریعتر در روده حرکت می کند و از بدن خارج می شود، و یبوست کاهش می یابد. به هر روشی که حرکت کنید ( شنا کنید، راه بروید و یا حتی خود را بکشید و یوگا کار کنید ) در واقع به گوارش خود کمک کرده اید.

در مقابل هوس ها نمی توانید مقاومت کنید

می تواند شیرینی و شکلات باشد و یا حتی سیگار کشیدن، اما همه ما وسوسه هایی داریم که از وجودشان زیاد خوشحال نیستیم. جایگزین کردن ورزش به جای این وسوسه ها یک تیر و دو نشان است. هم کمکتان می کند به تناسب بهتری برسید، و هم ذهنتان را از آنچه باعث وسوسه اش می شده دور می کند. تحقیقات نشان داده جایگزین کردن ورزش با عادات بدی همچون سیگار کشیدن یا پرخوری بسیار خوب جواب می دهد و میل این افراد به تکرار عادات گذشته را کاهش می دهد.

نمی توانید خوب بخوابید

اگر نمی توانید خوب بخوابید، یا به اندازه کافی در خواب بمانید، بهتر است در طول روز کمی بیشتر حرکت داشته باشید. تحقیقات نشان داده افراد بالغ میان سال و پیرتر با اضافه کردن ورزش در طول روز و همچنین خوابیدن در جایی آرام، تاریک و خنک توانسته اند یک ساعت و نیم به میزان خواب خود در طول شب اضافه کنند. اگر شما نیز با بی خوابی مشکل دارید توصیه می شود کمی ورزش های هوازی را به چند روز از هفته خود اضافه کنید.