اگربعد از غذا خوردن این علائم را دارید به سرطان مشکوک شوید!
محمدرضا قدیر فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی اظهار کرد: دل درد و حالت تهوع یکی از عوامل و عارضه های مهم گوارشی است که ما باید به دنبال علت یابی آن باشیم. 

 

وی تصریح کرد: دل درد و تهوع پس از خوردن غذا پزشک را به بیماری های مهم و خطرناک گوارشی همچون سرطان معده مشکوک می کند. 

 

این فوق تخصص گوارش در خصوص علائم هشدار دهنده بیماری سرطان معده عنوان کرد: تهوع، استفراغ، دل دردهای پس از صرف غذا، تغییر رنگ مدفوع و کاهش وزن می تواند نشانه بروز بیماری سرطان معده باشد. 

 

وی اظهار داشت: در صورتیکه علائم گوارشی و آزمایش های فرد نرمال و طبیعی باشد،بیمار به تهوع های عصبی مبتلا است که مشکلات روحی نظیر افسردگی و استرس در افراد جوان منجر به دل درد و تهوع پس از صرف غذا می شود. 

 

قدیردر خصوص عوامل دیگر ایجاد تهوع پس از صرف غذا تصریح کرد: بارداری، وجود زخم های خوش خیم در دوازدهه(اثنی عشر) و برخی جراحی های مرتبط با دستگاه گوارش می تواند موجب بروز این عارضه شود. 

 

وی درباره عادات غلط غذایی که منجر به بیماری های گوارشی می شوند، تاکید کرد: مصرف غذاهای چرب و با کالری بالا، استفاده از آب و مایعات در بین خوردن غذا، پرخوری و استفاده از موادغذایی مختلف در یک وعده غذایی همگی از عادات نادرستی هستند که عوارض و بیماری های گوارشی را در پی دارند.  

 

این فوق تخصص گوارش درباره درمان به موقع این حالات در پیشگیری از بیماری سرطان تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد گفته شده، افراد باید هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با اقدامات درمانی لازم از پیشرفت سرطان و سایر بیماری های گوارشی جلوگیری شود.