علی میرزاجانی در حاشیه نوزدهمین کنگره اپتومتری ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای به بهانه فروش عینک اقدام به تهیه مجوز می‌کنند و بعد از دریافت مجوز با دور زدن قانون اقدام به ساخت عینک‌های غیراستاندارد می‌کنند که این موضوع مشکلات زیادی را برای اپتومتریست‌ها به وجود آورده است. 

وی ادامه داد: صدور مجوز برای عینک‌سازی‌ها یک دوگانگی بین وزارت صنعت و وزارت بهداشت ایجاد کرده است به گونه‌ای که هنگامی که وزارت بهداشت درخواست تعطیلی این مراکز غیراستاندارد را می‌کند به دلیل لابی‌گری‌ها و دست‌های پشت پرده و هماهنگی وزارت صنعت و معدن با سازمان تعزیرات با مخالفت روبه‌رو می‌شوند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران افزود: از زمان تقاضای وزارت بهداشت برای تعطیلی یک مغازه غیرمجاز حدود 9 ماه طول می‌کشد تا این مراکز غیرمجاز تعطیل شود و متأسفانه بعد از تعطیلی مرکز موردنظر با اخذ مجوز جدید فعالیت خود را ادامه می‌دهد که پروسه پلمب مکان مجدداً باید آغاز و پیگیری شود.

میرزاجانی گفت: حدود 1800 مرکز معتبر ارائه خدمات اپتومتری در کشور وجود دارد که در حال ارائه خدمات به بیماران هستند و  این در حالی است که حدود 3 هزار واحد غیرقانونی با مجوز و پروانه فروش و یا خرده‌فروشی عینک در حال ارائه خدمات هستند.

وی در پایان گفت: درمان کم‌بینایی و بیماری‌های انکساری چشم، تعمیر و ساخت عینک، تشخیص تنبلی چشم و انحرافات چشمی و سنجش میدان بینایی از خدماتی است که مراکز اپتومتری معتبر باید ارائه دهند اما وجود مراکز غیرمجاز باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مراکز معتبر شده است.