دولت باید هزینه های پایتخت بودن تهران را پرداخت کند

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران  در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که تهران به عنوان پایتخت باید در موضوع سهم شهرداری از دولت به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: دولت باید هزینه های پایتخت بودن تهران را پرداخت کند.

 

وی با اشاره به این که تهران به دلیل پایتخت بودن هزینه های بیشتری را نسبت به سایر کلانشهرها بر دوش دارد، گفت: دولت و مجلس در لایحه و تصویب بودجه باید در این مورد به یک جمع بندی برسند اما بنده عقیده دارم هم دولت و هم مجلس در تمامی دوره ها نگاهشان این بوده است که شهرداری تهران یک مجموعه ثروتمندی است که نیاز به کمک ندارد  و خودش می تواند خودش را اداره کند.

 

پیرهادی با هشدار نسبت به این که در صورت اصلاح نشدن این نگاه ما به مشکلات عدیده ای در سال های آینده تهران مواجه می شویم، عنوان کرد: دولت و مجلس باید نگاهی به درآمدهای پایدار شهر بیندازند و بنا را بر درآمد حاصل از ساخت و ساز و تغییر کاربری ها نگذارند. اکنون حدود 33 درصد درآمد پایدار داریم.

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران در پایان  با بیان این که مابه تفاوت درآمد پایدار ودرآمد واقعی را باید دولت و مجلس در قالب مصوبه هایی که تصویب می کنند به شهرداری ارایه دهند، خاطرنشان کرد: در واقع رسیدن به سطحی از درآمد پایدار در شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران امری است که از دست دولت و مجلس بر می آید.


لیلی موسوی نسب